אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים: יש לנו משק חזק, יציב וצומח ואוכלוסייה מצוינת

בנק הפועלים הקים את "המרכז לצמיחה פיננסית", שיעניק כלים וידע פיננסיים ללקוחות כל הבנקים, ובחינם, במטרה לסייע לציבור בישראל להגיע לצמיחה פיננסית במישור האישי, המשפחתי והעסקי

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים | צילום: אייל יצהר, גלובס

האינדיקטורים הכלכליים המרכזיים של המשק חיוביים, התוצר לנפש נמצא בהלימה עם מדינות אירופיות מתקדמות, שיעור הצמיחה שלנו, העומד על כשלושה וחצי אחוזים לשנה, גבוה ביחס לכלכלות המפותחות. שיעור האבטלה נמוך, השכר עולה, מגזרים נוספים נכנסים לשוק העבודה, הצריכה הפרטית עולה וכושר ההחזר של משקי הבית מתחזק. דברים אלה אמר אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, בכנס הפיקוח על הבנקים שעסק בנושא אשראי – מגמות וסיכונים בסביבה משתנה.

בדבריו אמר מנכ"ל בנק הפועלים כי, בדרך כלל כאשר אנחנו מדברים על אשראי בכלל ועל אשראי צרכני בפרט  אנחנו מדברים במונחים מקצועיים כגון "איכות תיק האשראי, תיאבון הסיכון, מודלי דירוג, מדיניות האשראי", עוד שלל מונחים בנקאיים…  אני לעולם לא שוכח כי בבסיס המונח הזה שנקרא "אשראי צרכני" אנו עוסקים בחייהם של אנשים. מאחורי אותו "נתון יבש" של 192 מיליארד שקלים שנקרא תיק האשראי לציבור (ללא אשראי לדיור) – עומדים אנשים שונים, מכל חלקי החברה, בגילאים שונים, עם רמת ידע שונה, עם יכולות שונות ועם צרכים שונים. לא חסרים גופים שמוכנים למכור אשראי "לעם ישראל". היצע האשראי ללקוחות גדל, גם תהליך קבלת האשראי הפך להרבה יותר קל, מהיר ופשוט עבור הלקוחות. לצד העיסוק במגוון מקורות האשראי ובקלות לקבל אותו, יש לדבר על מילת המפתח החשובה ביותר בכל הנושא הזה – אחריות. אחריות שלנו כמי שנותן את האשראי, אחריות של הלקוח שנוטל את האשראי. חובה על כל ארגון עסקי לנהל את עסקיו תוך הקפדה על ערך ההגינות ולנהוג בשקיפות מלאה כלפי לקוחותיו.

מנכ"ל בנק הפןעלים התריע, כי אחד הסיכונים המרכזיים הצפויים בעקבות מכלול הרפורמות הוא סיכון להיצף אשראי, מצד גופים פחות מפוקחים, אשר יפגע דווקא באוכלוסיות החלשות יותר. על הרגולטורים והמחוקק לוודא כי כל השחקנים החדשים והקיימים פועלים באחריות כלפי הלקוחות. יש לקוות כי "חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים מוסדרים" אשר נכנס לתוקף לפני כחצי שנה והתיקון ל"חוק אשראי הוגן", שייכנס לתוקף לקראת סוף השנה ישיגו את מטרותיהם.

פינטו חשף, כי בנק הפועלים הקים את "המרכז לצמיחה פיננסית", שיעניק כלים וידע פיננסיים ללקוחות כל הבנקים, ובחינם. המיזם הוקם במטרה לסייע לציבור בישראל להגיע לצמיחה פיננסית במישור האישי, המשפחתי והעסקי. המרכז פועל גם באמצעות הרצאות פרונטליות וגם בדיגיטל כאשר תוכן ההדרכות נבנה ומועבר על ידי גורמי מקצוע מובילים מתוך ומחוץ לבנק. פרופ' צבי אקשטיין, לשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל, מלווה את המרכז בייעוץ פדגוגי ואסטרטגי שוטף. השנה יעברו אלפי אנשים הדרכות פרונטאליות, ומאות אלפי אנשים יחשפו להדרכות דיגיטליות. המרכז יופעל באמצעות שיתופי פעולה עם גורמים מובילים בישראל, ובכלל זה החברה למתנ"סים, שתאפשר הדרכות במאות מרכזים ביישובים ברחבי הארץ. ההדרכות מתקיימות בין היתר בשיתוף עם מכון אדלר; המכון הישראלי לפיננסים ועוד. בנוסף, יצרנו שוּתָפוּת עם עמותת "פעמונים", שמסייעת למשפחות הנמצאות בקשיים פיננסיים.

כתיבת תגובה