בוטל המכס על יבוא מוצרי תינוקות ועדשות ומסגרות למשקפיים

בשורה להורים: שר האוצר ביטל את המכס המוטל על יבוא מוצרי תינוקות נבחרים כמו-כן בוטל המכס על יבוא עדשות ומסגרות למשקפים – תחליפי החלב לתינוקות שמהווים סעיף ניכר בהוצאות טרם הוזלו

הפרשים אדירים במחירים. אילוסטרציה. צילום: Kotomiti Okuma, שאטרסטוק

שר האוצר, משה כחלון, במטרה להקל על יוקר המחייה, חתם היום על צווים, שגובשו והוכנו ברשות המסים, לביטול שיעורי המכס ביבוא מוצרי תינוקות נבחרים וביבוא עדשות ומסגרות למשקפים.

 במסגרת תכנית 'נטו משפחה' גובש המהלך לביטול שיעורי המכס בעת יבוא מוצרי תינוקות נבחרים, בכללם מנשאים, מושבים לתינוקות, כסאות אוכל, נדנדות, הליכונים, מוצצים ובקבוקים. הצו הנוסף, מבטל את שיעור המכס ביבוא עדשות ומסגרות למשקפיים. הכוונה לעדשות מגע, עדשות מזכוכית ועדשות מחומרים אחרים למשקפיים, מסגרות ומקבעים למשקפיים מפלסטיק ומחומרים אחרים וחלקים למשקפיים (על יבוא משקפי שמש ומשקפי ראייה לא חל  מכס).

 ביטול שיעורי המכס יחול מפרסום הצווים ברשומות ועד ליום 31.12.2018 ובתום הוראת השעה תבחן האפקטיביות של הצווים ומידת השפעתם.

 שר האוצר, משה כחלון: "תכנית 'נטו תינוקות' מצטרפת לשורת הקלות על הורים לילדים – תכנית חסכון לכל ילד, סבסוד צהרונים, תוספת של נקודות זיכוי להורים עובדים ועוד. הסיוע לצעירים מתחיל בתכנית 'מחיר למשתכן' ומסתיים במוצץ לתינוק. אנחנו מתכוונים להמשיך במגמה לבטל מכסים, לפתוח את השוק לתחרות, להוריד את יוקר המחייה ולהקל על זוגות צעירים".   

 הפסד ההכנסות למדינה בשל צווים אלו עומד על 48.4 מיליון ₪.  

 

מוצר

שיעור המכס כיום

שיעור המכס המעודכן

מנשאים

6%

0%

מושבים לתינוקות

12%

0%

כסאות אוכל

12%

0%

נדנדות

12%

0%

הליכונים

12%

0%

מוצצים ובקבוקים

12%

0%

עדשות

12%

0%

מסגרות למשקפים וחלקיהן

12%

0%

 

כתיבת תגובה