במסגרת מבצע משטרתי נרחב בעיסאוויה טופלו תשתיות התחבורה בכפר

מעצרים בשכונת עיסאוויה צילום:יונתן זונדל פלאש 90

במסגרת המבצע הוסרו שלטים המסכנים את התנועה, סומנו מדרכות ומעברי חציה ופונו מפגעים בסביבת בתי ספר, כמו כן המשטרה עצרה הלילה עשרות מתושבי הכפר עיסאוויה שבצפון ירושלים. הם חשודים בשורת עבירות – בין היתר בתנאי הבטיחות והרישוי.

מאות שוטרים ולוחמי מג"ב פעלו בכפר עיסאוויה שבצפון ירושלים, במסגרת מה שכונה 'מבצע 700' – מבצע אכיפה נרחב ומשולב לאיתור ומעצר מפירי סדר, לצד אכיפה.

51 תושבים נעצרו בחשד להשתתפות בהפרות סדר. במקביל, נבדקו תנאי רישוי של בתי עסק. זאת, במקביל לשיפור ושיפוץ תשתיות ומפגעי בטיחות בדגש למתחם בתי הספר ורחובות מרכזיים בלב הכפר.

מטרת המבצע הייתה, כפי שהוגדרה בידי מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, "לטפל מחד באופן נחוש בכל מי שמעורב בעבירות פליליות, סדר ציבורי וטרור ומאידך לשפר את איכות חייהם של תושבי הכפר הנורמטיביים שומרי החוק, בדיקת תנאי הרישוי של בתי עסק המספקים שירותים לתושבי המקום ואינם עומדים בתנאי הבטיחות והרישוי הנדרשים כחוק, בדיקת החלטות שיפוטיות כנגד חבי מעצר בית.".

בעירייה ניצלו את המבצע כדי לפנות מצבורי אשפה ומפגעי בטיחות, להסיר  שלטים שנתלו באופן מסכן הולכי רגל, למחוק כתובות גרפיטי ולהסדיר התאורה הציבורית. דגש נרחב ניתן לאזור מתחם בתי הספר בכפר שם בשילוב השוטרים הקהילתיים סומנו מדרכות, מעברי חציה ופונו מפגעי בטיחות למען ביטחונם של התלמידים הפוקדים את בתי הספר.

כלל העצורים הובאו להמשך חקירה ביחידות המחוז ונאספו נגדם ראיות. במהלך היום הם יובאו בפני בית המשפט.

מהמשטרה נמסר כי "זהו מבצע אכיפה נוסף שנערך בירושלים במהלך השנה האחרונה ובכוונת המשטרה להמשיך ולקיים מבצעים דומים וממוקדים נוספים, נוסף על הפעילות המבצעית השוטפת המתבצעת כל העת. התוצאות הישירות של הפעילויות המבצעיות והמורכבות ניכרות בשטח, בהידוק הקשר הישיר של התושבים הנורמטיביים שומרי החוק והמשטרה  והגברת תחושת הבטחון של תושבי העיר ומבקריה".

כתיבת תגובה