בנק לאומי מוכר 15% מלאומי ארה"ב ב-140 מיליון דולר

מנכ"לית לאומי: השותף האסטרטגי, בעל ניסיון רב בתחום הבנקאות והפיננסים בארה"ב, יסייע לקפיצת מדרגה נוספת בפעילותה של לאומי ארה"ב ויתרום למיקסום ערך אחזקות קבוצת לאומי.

בנק לאומי shutterstock

בנק לאומי דיווח היום כי חתם על הסכם להכנסת שותף אסטרטגי לבנק לאומי ארה"ב. השותף האסטרטגי, קרן ההשקעות Endicott Group  יחד עם MSD Capital, ירכוש 15% מהון המניות של Bank Leumi Corporation ("BLC"), תאגיד אמריקאי באמצעותו מחזיק לאומי את השליטה ב- לאומי ארה"ב. התמורה הכוללת בגין המניות שיימכרו צפויה להסתכם לסך של כ- 140 מיליון דולר, המשקפת שווי של כמיליארד דולר ל- לאומי ארה"ב. ההסכם כפוף לקבלת האישורים הרגולטוריים הרלוונטיים. העסקה לא צפויה להשפיע באופן מהותי על עסקי קבוצת לאומי.

Endicott Group, שהוקמה בשנת 1996, הינה קרן השקעות מובילה בארה"ב, המתמחה בהשקעה בתאגידים פיננסיים בכלל, ובבנקים בפרט.  Wayne Goldstein, אחד משני השותפים המייסדים של הקרן, צפוי להתמנות הן לדירקטוריון לאומי ארה"ב והן לדירקטוריון BLC.

MSD Capital הינה קרן השקעות פרטית שהוקמה בשנת 1998 במטרה לנהל את נכסיהם של Michael Dell, מייסד חברת Dell, ומשפחתו.

השקעה אסטרטגית זו תעניק ערך נוסף ל-לאומי ארה"ב והינה המשך ליישום המוצלח של תכנית אסטרטגית שיושמה ב- לאומי ארה"ב   בהובלתו של מנכ"ל לאומי ארה"ב, אבנר מנדלסון. העסקה  תאפשר ל-לאומי ארה"ב לבצע קפיצת מדרגה נוספת בפעילותה העסקית.

מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק עמינח: "היישום המוצלח של התכנית האסטרטגית ב- לאומי ארה"ב במהלך ארבע השנים האחרונות, הפך את לאומי ארה"ב לבנק אטרקטיבי למשקיעים בארה"ב. לאחר בחינת חלופות שונות, בחרנו להתקשר עם קבוצת Endicott ו- MSD. הידע והניסיון של המשקיעים האסטרטגיים צפויים לתרום רבות ל-לאומי ארה"ב במגוון תחומים: הרחבת מגוון הלקוחות, התרחבות של לאומיטק בארה"ב, נגישות משמעותית לשוק ההון האמריקאי ויכולת להוציא לפועל עסקאות בנקאיות מורכבות יותר. הבחירה של Endicott ו- MSD לחבור לקבוצת לאומי הינה עדות ברורה להצלחת האסטרטגיה העסקית של לאומי ארה"ב, כמו גם לאסטרטגיית החדשנות של קבוצת לאומי".

דן ביטר, מנהל ב-MSD Capital: "אנו שמחים לקחת חלק בהשקעה ייחודית זו. השותפות עם Endicott וההנהלה הבכירה של לאומי ארה"ב הינה עקבית עם הפילוסופיה של MSD, אשר תומכת בקבוצות חזקות בעלות אסטרטגיה ברורה ליצירת ערך אמיתי לאורך זמן".

 

כתיבת תגובה