בקרוב: מכוניות המצוידות ב"מציאות רבודה"

HARMAN ותאגיד דיימלר –הם הראשונים שיעלו על הכביש כלי-רכב בעלי מערכת ניווט המציגה הכוונה בכביש אשר מתוגברת במציאות. את הפיתוח הציגה – איך לא – השלוחה הישראלית

שיתוף הפעולה של דיימלר עם הרמן. צילום יח"צ.

בדור הבא של מכוניות מרצדס-בנץ A-Class, וכחלק ממערכות האינפוטיינמנט ומחוויית הנהג, תשולב מערכת ניווט המציגה הכוונה בכביש, המתוגברת ב"מציאות רבודה". על קצה המזלג: מדובר בהעתק של המציאות – אלמנטים וירטואליים המתמזגים עם הסביבה האמיתית בזמן אמת.

לדברי אוהד עקיבא, דירקטור עיבוד תמונה ב-HARMAN, במצב של נהיגה עצמית – מפת הניווט המוכרת של היום, מפנה מקום למערכת שמראה לנהג מה המכונית עומדת לעשות: לבצע פנייה, להאיץ, לעצור וכד׳. חוויית הניווט האינטואיטיבית מוצגת על מסך האינפוטיינמנט המובנה של המכונית – בזמן אמת – ונותנת לנוסעים תחושה של שליטה, למרות היכולות האוטונומיות של המכונית. "הפתרון אינו בלעדי לרכבים אוטונומיים והוא יכול אף לסייע לנהגים לחוות מפות ׳חיות׳ ולהשתלב במערכות סיוע לנהג, דוגמת התראות על יציאה מהנתיב, או התראה על נקודות מתות במראה", אמר.

לדברי אולה קיילניוס, חבר מועצת המנהלים של דיימלר, "הפתרון שלנו מציע חוויית משתמש חדשה לחלוטין. זהו פתרון אינטואיטיבי וחכם ולצורך כל נזקקנו לשותף חזק דוגמת HARMAN. המערכת החדשה מסייעת ליצרני הרכב להתכונן לרכבים אוטונומיים מדרגות 3, 4,5. זהו צעד ראשון וחשוב לקראת שילוב עתידי של אמצעי עזר ובטיחות שיסייעו לנווט בדרך נוחה. זה גם יכין את הנהגים של היום למצב בו מחר הם ישבו מאחורי ההגה במכוניות האוטונומיות".

את הטכנולוגיה שמאחורי אפליקציית המציאות הרבודה פיתח צוות HARMAN ישראל, שהשתייך בעבר לחברת iOnRoad  אותה רכשה HARMAN ב-2013. הצוות הטכנולוגי שפיתח את המוצר מתמקד כיום  בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות עבור רכבים אוטונומיים.

אוהד עקיבא. הרמן.

כתיבת תגובה