ברקת נגד האוצר: פקידים עם קבעון מחשבתי, לא נהלו אפילו מכולת

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים התייחס לפני שעה קלה במסגרת "וועידת ישראל לעסקים" של העיתון גלובס, לשינויים שעשה בעיר בשנות כהונתו, ותקף את משרד האוצר: "אין איש עסקים שלא משווה את עצמו למתחרים, וזאת בניגוד לקיבעון במשרד האוצר".

ניר ברקת | יונתן סינדל, פלאש 90

 

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים התייחס לפני שעה קלה במסגרת מליאת הפתיחה של "וועידת ישראל לעסקים" של העיתון גלובס, לשינויים שעשה בעיר בשנות כהונתו, ותקף את משרד האוצר: "אין איש עסקים שלא משווה את עצמו למתחרים, והיום זה אלף בית מבחינתנו, ואחד היעדים מבחינתנו, וזאת בניגוד לקיבעון במשרד האוצר".

עוד אמר: "האתגר הגדול שלנו הוא תקרת הזכוכית במשרד האוצר. כשאני בא ומדבר עם הפקידות באוצר, חלקם לא ניהלו חנות מכולת. יש שם קיבעון מחשבתי. אני אומר לאוצר שהעיר זה לא רק אבנים ואנו בפער גדול, שם הכשל המערכתי ועל זה המאבק שלי. אני מציג את הייחודיות והאתגרים של העיר והחולשות. ואנו מראים את המגמות החיוביות, והאתגר שלי הגדול זה להוציא אותם מהקיבעון המחשבתי. לירושלים מערכת ניהול שיודעת לעבוד, קחו את אותו חזון של העיר, תשקיעו בו ותעתיקו אותו. חשיבותה והצלחתה ועוצמתה הכלכלית זה חשוב לכל אחד ואחד מאיתנו. אני מבקש ודורש מהאוצר לצאת מהקיבעון. ירושלים זה לא נכס פרטי, אלא לאומי וצריך לטייב אותו".

ברקת סיפר על הרקע שהביא אותו לתפקיד: "כשמדובר על ירושלים בירת ישראל, היא כמו הכותרת של הועידה- its complicated ,  היא העיר המורכבת ביותר בעולם לניהול. כירושלמי החלטתי לפני 16 שנה לשים את כל עסקיי מאחורי, כי ראיתי שהעיר מתרחקת מהפוטנציאל. היה לי ברור שצריך לחולל פה שינוי. הרגשתי שלהביא כלים מהעולם העסקי לשירות הציבורי זה המפתח להצלחה. עזבתי הכל ונכנסתי לטיפול בעיר ירושלים", אמר ברקת.

עוד סיפר ברקת כי החליט להתמקד בטיפול בעיר בתחום החינוך והטכנולוגיה: "איתרנו שני תתי תחומים שאפשר לטפל בהם- שילוב של תחום התיירות והתרבות, וטיפול בתחום מדעי החיים. יש לנו אירועים בינלאומיים רבים. הדברים הללו עוזרים לנו לייצר מומנטום חזק בתיירות רואים ביקוש גדול לעולם המלונאי שמחפש ביקוש גדול בעיר ירושלים", אמר ברקת.

באשר לתחום הטכנולוגיה אמר ברקת: "התחום השני שמרתק והיה לכאורה נסתר הוא סביב האוניברסיטה העברית בתחום מדעי החיים. האוניברסיטה ייצרה תמריצים לסטראטאפיסטים, וכך עקב לצד אגודל, אנו רואים תוצאות יוצאות דופן. יש גידול משמעותי בעובדים בתחום ההייטק. הוספנו 4000 מהנדסים על 14 אלף מהנדסים שהיו".

כתיבת תגובה