בשורה לתושבי בית שמש: כביש 38 החדש ייפתח בתוך כחודש

הכביש שגבה קרבנות רבים והפך לסימן ההיכר של העיר הצומחת, הורחב לשני מסלולים לכל כיוון, גדר הפרדה ותאורה לכל האורך. יושב ראש ועדת הכספים: "נלחמנו שנים בכדי שמשרדי הממשלה ישדרגו את הכביש"

גרינברג על רקע הכביש החדש. צילום: יח"צ

"יש אצלי במשרד קלסר שלם על כביש 38, שאילתות ודיונים שניהלנו בכנסת מזה קרוב לעשור שנים, בהן העלנו פעם אחר פעם את הצורך לשדרג את הכביש הישן שהוקם עוד בימי המעברות ולתת לבית שמש המתרחבת כביש ראוי לשמו ולייעדו, ואכן מרנין את הלב לראות את הכביש המשודרג".

את הדברים אמר יושב ראש ועדת הכספים, חה"כ משה גפני (יהדות התורה) בסיור שערך בכביש המרכזי המוביל לבית שמש ומחבר בין העיר הצומחת וכביש ירושלים-תל אביב. גפני היה אורחו של סגן ראש עיריית בית שמש ויושב ראש ועדת התחבורה העירונית שמואל גרינברג שהציג את עלות שדרוג הכביש שהגיעה כבר עתה לכ-800 מיליון שקלים.

הכביש החדש נמשך לאורך עשרה קילומטרים והוא חולק לשני מקטעים: עד צומת נוחם ומצומת נוחם עד לצומת ביג. הכביש החדש כולל שני מסלולים לכל צד, גדר הפרדה, תאורה לכל אורך הדרך, וכן עשרה גשרים ומפלסים שיקצרו את זמן הנסיעה, כמו למשל הפרדה מפלסית עבור הרכבת שתקצר את זמן הנסיעה ותבטל את זמן ההמתנה הארוך ברמזור שהיה עד היום בזמני הכניסה והיציאה של הרכבת.

"הצפי של משרד התחבורה", אמר גרינברג, "הוא לחנוך את הכביש בחודש מנחם-אב הקרוב, העבודות נמצאות לקראת סיומן, ולפי התכניות, ביום חמישי י"ח באב ייפתח הכביש לתנועה, אך עם זאת כבר כיום מרגישים תושבי בית שמש את ההבדל, וזמן הנסיעה התקצר משמעותית".

עוד אומר גרינברג כי אחרי פתיחת שני המקטעים הראשונים, תיעשה עבודה להמשיך את שדרוג הכביש עד הכניסה לרמת בית שמש ג'. "מדובר בפרויקט נוסף שעלותו כ-460 מיליון שקלים, והוא יכלול גם כניסות מחודשות לכניסה הדרומית לבית שמש, לרמה א' וכן לאזור התעשייה המערבי. הצפי הוא כי עבודות אלו יסתיימו בעוד כשלוש שנים עם האכלוס העתידי של רמב"ש ד'.

במקביל, גם מי שעומד ברמזור בצומת המחבר את כביש 10 עם כביש 38 החדש, יכול להיות אופטימי. במקום אמור לקום מחלף שייתר את הרמזור במקום. עלות הפרויקט כ-150 מיליון שקלים והוא נמצא בשלבי תכנון מתקדמים. "עד סוף השנה אמורים כבר לבחור קבלן, ותוך שנתיים לסיים את העבודות", אומר גרינברג.

כביש 38 מהווה עורק מרכזי לעיר שאוכלוסייתה מונה כבר יותר ממאה אלף נפש וצפויה להכפיל את עצמה. הכביש גבה קרבנות רבים לאורך השנים והעומסים הכבדים לאורכו היו סימן ההיכר של העיר לאורך שנים. "אין לי ספק שבית שמש עם כביש 38 המשודרג היא איננה אותה בית שמש", אמר גפני והוסיף: "הכביש החדש יביא גם להתפתחות בית שמש ולשגשוג אזורי התעשייה שלה, מה שבסופו של דבר יביא עוגנים כלכליים לעיר".

כתיבת תגובה