בשורה: עשרות אלפי יח"ד יבנו לציבור החרדי באשדוד

מפעל אלתא על גבול רובע ז' צפוי להתפנות מהמקום ובכך ישתחררו 3,100 דונמים לבנייה רוויה. המהלך צפוי להכניס למדינה 1.5‑2.8 מיליארד שקל

אשדוד. צילום סרג' אטאל פלאש 90

עוד עשרות אלפי יח"ד לציבור החרדי באשדוד: בימים אלו החלו במשרד האוצר וברשות החברות הממשלתיות להניע מהלך להעתקת מפעל אלתא באשדוד, הממוקמת על למעלה מ – 3,000 דונמים, ולבנות שם בין 1928 אלף יחידות דיור חדשות.

ברמת העיקרון הדירות לא חייבות להיות עבור הציבור החרדי, אבל אלתא ממוקמת ותחומה בין רובע ג ל ז' החרדיים, מה שאומר שאף חילוני לא יבוא לגור שם והכל ילך לחרדים.

עיריית אשדוד התנגדה לפינוי המפעל בעיקר מחשש כי אלפי תושבי העיר יאבדו את מקום עבודתם. על פי המודל שמגבשת רשות החברות, המפעל יועתק לאיזור אחר בעיר שבו לא יהיו מגבלות בנייה ושהמרחק של המפעל מביתם של תושבי אשדוד העובדים בו לא ישתנה באופן מהותי.

לפי הפרסום של אמיתי גזית ב'כלכליטס', הנושא יוצג בפני דירקטוריון אלתא בישיבה שתתקיים ביום ראשון הקרוב. לפי הערכות, המהלך צפוי להימשך כ־810 שנים.

כיום השטח הגובל במפעל מיועד לחקלאות. לפי התחשיבים שערכה חברת פז כלכלה לרשות החברות, שינוי הייעוד למגורים בצפיפות של 1421 יחידות דיור לדונם יעלה את שווי הקרקע ל־58 מיליארד שקל, לו היתה זמינה היום לבניה. בתוספת פרק זמן של כ־8 שנים שיחלפו עד שהמפעל יפונה ותוכנית הבנייה תאושר, ולאחר הפחתה של חלף היטל השבחה בשיעור של 12% שישולמו לעירייה, מכירת הקרקע לחברות בנייה יניבו למדינה 2.74 מיליארד שקל.

 

תגובה אחת ל: "בשורה: עשרות אלפי יח"ד יבנו לציבור החרדי באשדוד"

  1. איזה מפעל יושב על 3000 דונם?
    נראה לי טעות הכתבה

כתיבת תגובה