גוגל היא החברה שהכי טוב לעבוד בה בישראל

המשבר בטבע – אחרי שנים שבה כיכבה בפסגת החברות שהכי טוב לעבוד בהן – היא הודחה השנה מהרשימה. בנוסף מהפך – העובדים מעניקים השנה חשיבות גבוהה יותר ליחסי עבודה טובים במקום העבודה על פני תנאי שכרם

משרדי גוגל בתל אביב shutterstock

 

חברת גוגל מבססת את מעמדה זו השנה השנייה ברציפות במקום הראשון בדירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן בישראל של חברת המידע העסקי CofaceBdi. גוגל הדיחה בשנה שעברה את חברת החשמל מהמקום הראשון, זאת לאחר ארבע שנים ברציפות שבהן כיכבה במקום הראשון. חברת החשמל נמצאת גם השנה במקום השני ברשימה.

גם חברת אינטל שומרת על הדירוג שלה במקום השלישי, בדומה לדירוגה בשנה שעברה.

חברת טבע שנמצאת בעיצומו של משבר פיננסי ועסקי אדיר, הכולל פיטורים של אלפי עובדים שלה בעולם ובישראל, הודחה השנה מהדירוג, זאת לאחר שבמשך שנים רבות כיכבה בעשירייה הראשונה ברשימת המקומות שהכי טוב לעבוד בהן. בשנה שעברה, עוד לפני ההחמרה במשבר בחברה ויישום תכנית הקיצוצים הגדולה בחברה, דורגה החברה במקום הרביעי ברשימת המקומות שהכי טוב לעבוד בהם בישראל.

במקום הרביעי בדירוג השנה מדורגת חברת מיקרוסופט ישראל, זאת לאחר שזינקה 8 מקומות לעומת הדירוג בשנה שעברה (אז דורגה במקום ה-12). במקום החמישי מדורגת התעשייה האווירית, ואילו במקום השישי מדורגת חברת שטראוס – זאת לאחר ששיפרה את מיקומה ב-2 דרגות.  חברת אלביט מערכות שמרה על מיקומה במקום השביעי, ואילו בנק לאומי מדורג השנה במקום השמיני –לעומת מקום 5 בדירוג ב-2017. בנק הפועלים מדורג במקום ה-9 (לעומת המקום ה-11 בשנה שעברה). את העשירייה הראשונה בדירוג סוגרת חברת ביטוח ישיר – שיפור של 3 מיקומים לעומת הדירוג בשנה שעברה.

יחסי עבודה טובים חשובים מתנאי שכר

מסקר שביצעה CofaceBdi בקרב העובדים במסגרת הדירוג, הם נשאלו על הפרמטרים החשובים ביותר עבורם ממקום העבודה. מהסקר השנה עולה כי חל שינוי משמעותי בחשיבות שהעובדים מעניקים לתנאי שכרם, כאשר אלו נמצאים במקום השני בלבד בחשיבות. הפרמטר החשוב ביותר עבור העובדים השנה במקום העבודה הוא פרמטר ״יחסי העבודה״, שציון הדירוג שלו בהעדפות העובדים הגיע לשיא כל הזמנים (9.25 השנה בסולם של 1-10, לעומת 7.95 בלבד בשנת 2009). במקום השלישי בפרמטרים החשובים לעובדים במקום העבודה ניצב השנה פרמטר ה ״יציבות התעסוקתית״, ולאחריו ניהול הממונה הישיר.

הפרמטר שמקבל את החשיבות הנמוכה ביותר עבור העובדים במקום עבודתם הוא ״תדמית החברה״, זאת לעומת ״פעילות רווחה״ שקיבל את החשיבות הנמוכה ביותר בשנה שעברה.

כאשר בוחנים את נושא ״יחסי העבודה״ על פני המגזרים העסקיים השונים, בולטת מאד העובדה כי השנה כל עובדים בכל הענפים מעניקים לפרמטר זה חשיבות גבוהה יותר מכל הפרמטרים האחרים, ללא יוצאים מן הכלל. כך למשל, העובדים במגזר המסחר, שהעניקו בשנה שעברה את החשיבות הגבוהה ביותר לפרמטר תנאי השכר, העניקו השנה את החשיבות הגבוהה ביותר ליחסי העבודה. יש לציין כי במגזר המסחר נכללות הרשתות הקמעונאיות, ובהן רשתות האופנה ורשתות אחרות שנקלעו בשנה האחרונה לקשיים עסקיים על רקע התגברות המסחר באינטרנט על פני החנויות אונליין, מה שהוביל לסגירת סניפים ופיטורי עובדים.

נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר הוא שעובדי ההיי-טק מעניקים חשיבות נמוכה יחסית ליציבות תעסוקתית במקום העבודה. לעומת זאת עובדי ההיי טק מעניקים חשיבות גבוהה יותר מכל הענפים לאתגר מקצועי, יחסי עבודה ותנאי שכר.

טבע לא לבד: 14 חברות יצאו השנה מהרשימה

היציאה של טבע מרשימת החברות שהכי טוב לעבוד בהן אולי הבולטת שבהן, אבל טבע היא רק אחת מתוך 14 חברות שכבר לא נכללות ברשימה, ובהן חברות ממשלתיות בולטות כגון – בנק ישראל ורשות שדות התעופה. כמו כן כבר לא ברשימה השנה: קימברלי קלארק ישראל, מארוול ישראל, תרכובות ברום, פריגו ישראל, סאנופי, אורקל ישראל, נספרסו, בזק בינלאומי וחברת מלם-תים.

החברות שנכנסו השנה לדירוג ושלא דורגו בשנה שעברה:  Autodesk, Gett, WEBPALS, אמן מחשבים, מובילאיי, נתיבי ישראל, פריץ קומפניס, ישראליפט, כימיקלים לישראל, שופרסל, ביטוח מנורה, אלקטרה, טבולה.קום וחברת ישקר.

לדברי תהילה ינאי, מנכ״לית משותפת בחברת CofaceBdi, ״דירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן, אותו אנחנו מפרסמים זו השנה ה-14, מגלה כי רוב מוחלט של העובדים מצהירים כי חשוב להם להרגיש מאושרים במקום העבודה. תחושת האושר מלווה ברצונו של העובד להרגיש משמעותי, להשפיע, להביע עמדות ללא חשש, לעבוד בארגון שיש בו רצון להתחדש ולהתייעל וכן גם לעבוד בחברה ערכית, התורמת לסביבה ולקהילה והמייצגת ערכי מוסר ושוויון גבוהים.

תגובה אחת ל: "גוגל היא החברה שהכי טוב לעבוד בה בישראל"

  1. במקום האחרון :
    איזה עמותה חרדית !!!

כתיבת תגובה