ג'יפון נולד: יונדאי 'קונה' בא לכבוש את השוק הישראלי

יונדאי KONA החדש מכיל מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות מתקדמות, מסך מגע צף, מנוע 1.6 ליטר טורבו GDI עוצמתי ואפילו מערכת הנעה 4X4.

'כלמוביל', יבואנית יונדאי לישראל משיקה את ה- KONA, רכב הפנאי-שטח החדש בקטגוריית הקרוסוברים הקומפקטים של החברה המיוצר על גבי פלטפורמה חדשה של היצרן ומייצג דור חדש ופורץ דרך בכל הקשור לעיצוב, בטיחות ביצועים ואבזור.  ה- KONA ישווק בישראל במחיר של 133,900 ₪ לדגם ה- Premium המגיע עם רמת הבטיחות הגבוהה ביותר.

קונה מציג ביצועים מרשימים הודות למנוע טורבו Gamma 1.6T-GDI עוצמתי המשודך לתיבת הילוכים DCT יעילה ומתקדמת בעלת 7 הילוכים. שילוב זה מייצר 177 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ המושג כבר ב-1500 סל"ד. נתונים אלה, יחד עם מערכת הנעלה כפולה חכמה מספקים ל KONA -נתון האצה מרשים של 7.9 שניות בזינוק מ-0 ל- 100 קמ"ש – "הנתון הטוב ביותר בין רכבי הפנאי עד למחיר של 210,000 ₪", לטענת היצרנית, ומהירות מקסימלית של 205 קמ"ש.

ל'קונה' שלושה מצבי נהיגה ספורט, רגיל ואקו, שהופכים אותו מותאם לכל דרישות הנהיגה. מצב ספורט יספק ביצועים נטולי פשרות, לצד נסיעה יום יומית רגועה במצב "רגיל", וחסכון מקסימאלי במצב "אקו".

המושבים האחוריים המפוצלים מתקפלים ומשלבים רצפת העמסה דו-מפלסית המאפשרת גישה קלה לאחסון אופניים, גלשן ואביזרים נוספים. מרווח גחון של 1,700 מ"מ ותנוחת ישיבה גבוהה המשלימים ראות מצוינת לנהג ומאפשרים נוחות מרבית ובטיחות מקסימאלית.

הרכב החדש מגיע עם מגוון מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט. לדוגמא,  FCA- מערכת בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת מערכת להתראה טרום התנגשות חזיתית. מדובר במערכת בטיחות פעילה מתקדמת על בסיס רדאר קדמי ומצלמה הנותנת התראה אקטיבית לנהגים במצבי סיכון (FCW)  ואף מבצעת בלימה אוטונומית במצבי חירום (AEB).

מערכות נוספות הנעזרות במצלמה הקדמית כדי לשפר את הבטיחות והנוחות: LKA- באמצעות זיהוי סימני הכביש מסייעת המערכת במניעת סטייה מקרית מהנתיב על ידי תיקון היגוי והזזה אוטונומית של הגה הרכב.

DAW- מערכת התראת קשב לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת חדשנית אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. המערכת מדליקה התרעה בלוח השעונים הכוללת הצעה להפסקת הנהיגה והתרעננות.  מערכות הרדאר של המכונית מסייעות גם לזיהוי רכבים בשטח מת (BCW). והתראה על רכב חוצה מאחור (RCCW).

בנוסף  6 כריות אוויר, ESC- מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, TCS-  מערכת בקרת משיכה, ROP- מערכת מניעת התהפכות, DBC- מערכת בקרת בלימה במורד, ABS – מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה, HAC- מערכת סיוע לזינוק בעליה ESS ,- איתות בלימת חירום, TPMS- מערכת לניטור  לחץ אוויר בצמיגים עם תצוגה חכמה לכל גלגל בנפרד ו-EBD, מערכת אלקטרונית לחלוקת כוח בלימה.

ומה לגבי אבזור? במכונית מסך צף חדשני בגודל 7 אינץ' עם יכולת מעבר למערכת ה- Connected Car של 'כלמוביל' עם ניווט WAZE ושלל אפליקציות נוספות, דיבורית Bluetooth, מצלמה אחורית מקורית ושליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, מפתח שלט, מסילות גגון, חישוקי סגסוגת קלה ועוד.

צריכת הדלק – על פי נתוני יצרן ובבדיקות מעבדה – עומדת על 12.5 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, 16.6 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית ו- 14.9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. ל- KONA ציון ירוק 12 ופליטת CO2 153 גרם לק"מ.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי ב'כלמוביל', אמר: ה- KONA מבטא היטב את האסטרטגיה של כלמוביל הכוללת טכנולוגיות חדשות והנעות מתקדמות לצד סטנדרט חדש בבטיחות. אסטרטגיה אשר מיושמת בכל דגמי יונדאי העתידיים. אנו מאמינים כי דגם זה ימשוך קהל חדש למותג ויהיה אחד הדגמים המובילים והאסטרטגיים של יונדאי בשנים הקרובות.

יונדאי מסיימת את שנת 2017 במקום הראשון במספר מסירות הרכב בישראל בשנה מאתגרת ותחרותית ופותחת את שנת 2018 עם כ- 5 דגמים חדשים אשר יבואו לידי ביטוי בקרוב מאוד בשוק הישראלי".

כתיבת תגובה