דואר ישראל השיק מרכז מיון ארצי לחבילות מחו"ל

המרכז החדש יוכל לקלוט ולשנע מעל 100 מיליון חבילות בשנה ולקצר משמעותית את זמני מסירת החבילות מהמטוס לסניף הדואר תוך 48 שעות.

כשנה מיום ההכרזה על הקמתו, פתח דואר ישראל את מרכז המיון הארצי שלו לחבילות מחו"ל בעיר מודיעין, המרכז אשר הוקם בהשקעה של כ-25 מיליון שקל. הוא פרויקט הדגל של דואר ישראל, אשר בבנייתו הוטמעו יכולות חדשניות של מיון, קטלוג ופענוח חבילות, שמקצרות משמעותית את משך מסירת החבילות המוזמנות מחו"ל, משלב נחיתתן בישראל ועד הגעתן ללקוחות. מרכז המיון הארצי לחבילות שוכן בפארק התעשיות במודיעין, ומשתרע על כ-18 דונם. זהו אחד המרכזים המתקדמים בתחומו בעולם והוא ערוך לטפל בעשרות אלפי פריטים בשעה ומעל 100 מיליון חבילות בשנה, ויחליף את שיטת המיון הקודמת שהתבצעה ברובה באופן ידני. במרכז המיון הארצי עובדים כ-250 עובדים, רבים מהם אנשים מסורתיים המגיעים מאזור מודיעין, מודיעין עילית, ירושלים והסביבה.

מרכז המיון המקוון

מר חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: ""הציבור החרדי הוא אחד המגזרים החשובים לדואר ישראל ואנו מציעים לו מגוון פתרונות מותאמים ועם פרישת הסניפים הרחבה בישראל, המונה 1,100 יחידות למסירת חבילות ודברי דואר רשום. לציבור זה יש כח קניה אדיר ומודעות צרכנית עמוקה, ואנו מסייעים לו בהורדת יוקר המחיה".

לדבריו "הקמת מרכז המיון המקוון במודיעין היא נדבך נוסף בשיפור השירות לטובת הציבור הרחב. בשנתיים האחרונות פתחנו 420 מרכזי מסירת חבילות ברחבי הארץ, בשיתוף רשתות וחנויות פרטיות, זאת בנוסף ל-700 סניפי וסוכנויות הדואר שאנו מציעים, כך שאנו גוף הריטייל הגדול בישראל. פתיחת מרכז המיון הארצי לחבילות וכן מאות מרכזי מסירת החבילות, הם חלק מתוכנית הרפורמה מרחיקת הלכת של דואר ישראל, שמטרתה בראש ובראשונה שיפור השירות לטובת הציבור הרחב. הצלחת הרפורמה העסקית בדואר ישראל תוביל למימוש התכניות העסקיות של החברה בשנים הקרובות, ותאפשר הרחבת פעילותה לתחומי עיסוק נוספים ובכך תביא גם להמשך צמיחה בהכנסות וברווחיות החברה לאורך זמן".

 מנכ"ל דואר ישראל, מר דני גולדשטיין: אנו רואים את הציבור החרדי לנגד עינינו, ומציעים מגוון שירותים המותאמים לציבור זה, כמו שירותי בנק הדואר ללא חשש ריבית, המרת ורכישת מטבע חוץ, ויזה נטען ללא צורך בחשבון בנק, העברות כספים וכן העברות בעלות על רכב ורישיונות רכב ונהיגה והכל במקום אחד. מדי שנה חל גידול בהזמנת חבילות מחו"ל בקרב הציבור החרדי, כאשר בשנה שעברה דורגו מודיעין, בני ברק וירושלים בין 20 המקומות המובילים בארץ בהזמנת חבילות מחו"ל".

מר דני גולדשטיין – מנכ"ל דואר ישראל

"בשנתיים האחרונות ביצענו מהפכה אדירה בשירות הלקוחות של דואר ישראל. טיפלנו בתהליכי המיון, המסירה והמידע ללקוחות, עם דגש על פתיחת יותר נקודות שירות מה שהוריד משמעותית את זמני ההמתנה בסניפים, וכן אפשרנו לקבל יותר מידע בשירות עצמי דרך המחשב. אנחנו מאפשרים כיום הזמנת תור מראש, קבלת מסרון כאשר חבילה מגיעה ליחידת הדואר ומידע על מעקב החבילה. מאז פתחנו את מרכז המיון הארצי לחבילות ראינו שיפור משמעותי במשך מסירת החבילות ללקוחות – תוך 48 שעות בממוצע מהמטוס ועד סניף הדואר. מרכז המיון הארצי לחבילות מציע גם תנאי עבודה משופרים למאות עובדים. אנו נמשיך לפעול ולספק שירות מיטבי לכלל הציבור".

לדברי מר דני גולדשטיין, "מרבית החבילות הנוחתות מישראל נמסרות לציבור ע"י חברת דואר ישראל, כאשר בשנת 2016 חילקנו כ-52 מיליון חבילות שהגיעו מחו"ל ובשנת 2017 נחלק קרוב ל-60 מיליון חבילות, מה שמעיד על קצב ההזמנות האדיר הגדל משנה לשנה. הציבור החרדי הוא ציבור בעל מודעות צרכנית גבוהה ביותר, וראינו שבשנים האחרונות הוא החל להזמין יותר מוצרים מחו"ל, כאשר בעיקר מזמינים בעיקר ביגוד לילדים, הנעלה, מוצרי אלקטרוניקה, קוסמטיקה וטיפוח. אנו מסייעים לציבור החרדי לחסוך ולהוריד את יוקר המחיה, שכן משפחה יכולה לחסוך מאות שקלים בכל קניה ואנו מאפשרים לה להזמין יותר חבילות מחו"ל ולקבל אותן תוך ימים ספורים".

בתהליך החדש החבילה נוחתת בישראל ומגיעה ישירות במכולה למרכז המיון החדש. שם היא עוברת תהליך שיקוף ביטחוני מחמיר ובדיקת מכס, צילום מדבקת הפריט ופיענוח נתוני הנמען ותכולת הפריט. לאחר מכן מופקת מדבקה ליחידה הסופית הקרובה לבית הלקוח. אז תשלח החבילה ליחידה הסופית והלקוח יקבל הודעה על הגעת הפריט. המנכ"ל גולדשטיין הדגיש שכדאי לציין מספר טלפון ומיקוד בן 7 ספרות בעת ההזמנה, על מנת שניתן יהיה לאתר את מיקום הלקוח בצורה מדויקת.

פתיחת בית המיון לחבילות מצטרפת למהלכים נוספים לשיפור השירות אותם מבצעת חברת דואר ישראל בשנתיים האחרונות במטרה לייעל את הליך מסירת החבילות, כדוגמת שירות זימון תורים מראש במוקד הטלפוני 171, באפליקציה בנייד ובאתר, פתיחת מאות מרכזי מסירה ייעודיים ברחבי הארץ, דוגמת מרכז חלוקת הדואר בסניפי מזון גדולים בבני ברק, שיתוף פעולה עם שירות שליחים, לצד הארכת שעות פעילות של מאות סניפים ברחבי הארץ עד השעה שמונה בערב, שלוש פעמים בשבוע ועוד.

מנכ"ל דואר ישראל, מר דני גולדשטיין, אמר שהוא עוקב מקרוב אחר שורת השיפורים וצעדי הייעול שננקטו על מנת להנגיש את שירותי הדואר לכלל הציבור ולהקל עליו ככל שניתן. המנכ"ל מבקר רבות בריכוזים חרדיים רבים, כמו בירושלים, בבני ברק, בביתר עילית ועוד, לאור העובדה שמדובר באזורים פעילים מאוד בדואר ישראל, לנוכח מספר הרכישות הגדול של משפחות רבות המבצעות קניות בחו"ל על מנת לחסוך בעלויות.

3 תגובות ל: "דואר ישראל השיק מרכז מיון ארצי לחבילות מחו"ל"

  1. שלום לכם. אם זה כל כך יעיל למה אני מחכה כבר ארבעה שבועות לחבילה שנשלחה ממוסקבה – רוסיה.

  2. קבלתי מספר הודעות על שחבילות מחו"ל אמורות להגיע אלי. כמה זמן לוקח מרגע שמקבל הודעה עד שממ"ס מקומי אמור להודיע לי?

  3. הזמנתי כמה חבילות מסין אך לא הגיעה אף אחת מהן, דיברתי עם המוכרים ואמרו לי שהם שלחו את זה לפני שלוש שבועות, בדואר ישראל אמרו לי שהחבילות במרכז מיון ארצי אך לא משויכות לשם ומספר טלפון שלי, מה אפשר לעשות במקרה כזה ?

כתיבת תגובה