הגנה היקפית: במקום עשרות מצלמות אבטחה יוצב מכ"ם אחד

חברת הזנק ישראלית קטנה חתמה הסכם הפצה ושותפות עם ענקית טכנולוגיה הנמצאת במעלה רשימת פורצ'ן 500 ומגלגלת מחזור של כשלושים מיליארד דולר בשנה. זו תפיץ את המוצר הישראלי בצפון אמריקה

מכ"ם. אילוסטרציה. צילום: Artem Rakhno | שאטרסטוק

התאגיד הבינלאומי 'Tyco-Johnson Controls' חתם על הסכם שותפות עם הסטארט-אפ הישראלי Magos Systems שפיתח מכ"ם חדשני להגנה היקפית. ג'ונסון קונטרול'ס מדורגת במקום השבעים ברשימת פורצ'ן 500 עם היקף מכירות שנתי של כשלושים מיליארד דולר.

מאגוס הישראלית היא בוגרת תכנית המסחור והחדשנות של ג'והנסון והיא פיתחה ומוכרת רדארים לשוק האזרחי לצורך זיהוי אוטומטי ויעיל של איומים להגנה מרחבית. במסגרת הסכם השותפות בין השתיים, תשווק הענקית הבינלאומית את המוצר של זו הישראלית במדינות צפון אמריקה.

"הפיתוח של מאגוס מהווה פריצת דרך עבור עולם האבטחה האזרחית. וכעת, במקום להציב עשרות מצלמות אבטחה שיש לנטר אותן, ניתן להציב רדאר אחד", אמר אור שינהרץ, מנהל חדשנות בג'והנסון. ג'והנסון היא חברה תעשייתית טכנולוגית המשרתת מגוון רחב של לקוחות ביותר מ-150 מדינות.

החברה, שמעסיקה כ-120 אלף עובדים, מתמחה בפתרונות למבנים חכמים, התייעלות אנרגטית, אבטחה, ניטור ופיקוח, זיהוי חכם, הגנה והתראה מפני שריפות ועוד. מאגוס הוקמה בתשס"ח במטרה לפתח טכנולוגיית מכ"ם חדשנית להגנה ואבטחה היקפית. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת לראשונה גם לחברות אבטחה אזרחיות את היכולת לרכוש את המערכת. המוצר מספק הגנה יעילה ואפקטיבית בכל תנאי תאורה ומזג אויר.

שינהרץ הסביר היום כי טכנולוגיית הרדאר היא מהוותיקות בעולם הצבאי, הפתרון שלנו הצליח להוזיל משמעותית את מחירה מבלי לפגוע בביצועיה. גם חברות פרטיות יכולות לרכוש רדארים לצורך זיהוי אדם או רכב מטווח של ארבע מאות עד שש מאות מטרים להגנה מרחבית.

למותר לציין את השימושים הרבים של מערכת כזו בישראל. די בכך שנאמר כי הרדאר של מאגוס מתאים למגוון רחב של מתקנים ואזורים רגישים, החל מגדרות של יישובים, אתרי ייצור נפט וגז, תחנות שירות, ועד לקמפוסים ונמלים, וכן לאתרים קטנים יותר דוגמת מגרשי רכב, מחסנים ומרכזי נתונים.

השאלה כיצד יודעת המערכת לזהות את האיומים ולהפריד בינם ובין התרעות שווא, נענתה על-ידי פיילוטים מוצלחים שערכה ג'והנסון בקרב לקוחות אסטרטגיים שלה ברחבי העולם. הסכם ההפצה שנחתם בין החברות עשוי להגדיל את מכירות הסטארט-אפ הישראלי בעשרות ואף מאות אחוזים.

ג'ו אוליברי, סגן נשיא בג'והנסון אמר לרגל החתימה על ההסכם: "זיהינו צורך אצל לקוחותינו בצפון אמריקה במערכות הגנה היקפיות ויעילות ובמחיר נמוך יחסית. לאחר בחינה מעמיקה של מספר פתרונות, הגענו למסקנה ש-Magos שהוצגה על-ידי תכנית החדשנות מתל אביב, מציעה את הטכנולוגיה החזקה והמתקדמת ביותר והיא יכולה לשנות את כללי המשחק. במשך יותר משנה בחנו צוותי התאגיד את המערכות בסדרה של פיילוטים, שבסופם עלו התוצאות על הציפיות. אנו בטוחים שהמוצר המהפכני ישפר את יעילות מעגלי האבטחה של כל לקוחותינו".

 

כתיבת תגובה