"המועצת": המענק לקבלנים יוגבל ויוכפלו הזכויות בתמ"א 38

מועצת מקרקעי ישראל התכנסה אתמול וקיבלה שורה של החלטות שצפויות להגביר את היצע הדירות בשנים הקרובות. עיקרי ההחלטות: יוגבלו המענקים לקבלנים במסגרת מחיר למשתכן ויוגדלו זכויות הבנייה בפרויקטי תמ"א 38

אילוסטרציה. צילום: ליאור מזרחי | פלאש 90

מועצת מקרקעי ישראל התכנסה אתמול וקיבלה שורה של החלטות בנוגע לענף הבניה: בין ההחלטות שאושרו היתה הרחבת תוכנית "מחיר למשתכן" גם לפרויקטים שאינם חלק מהתוכנית וגם לקרקע פרטית. בתמורה לכל דירה מוזלת שתשולב בפרויקט יזכה הקבלן למענק בגובה של עד 137 אלף שקל.

חשוב לציין כי היקף המענקים שיינתן יוגבל ל–100 מיליון שקל בלבד, מה שאומר שפוטנציאל היצע הדירות המוזלת בפרויקטים יעמוד בעקבות הגבלה זו על כ–730 דירות. זהו מספר לא מבוטל, אך לא כזה שיכול להקפיץ את היצע הדירות המוזלות בהיקף משמעותי.

בנוסף, על פי התוכנית החדשה שגיבשו יצחקי ואנשי מינהל התכנון, יחושבו זכויות הבנייה בפרויקטים החדשים בתמ"א 38 בהתאם למכפלת של כלל השטח הקיים בבניין הוותיק פי שלושה, כך על פי הדיווח של נמרוד בוסו ב'דה-מרקר'. על המכפלת הזאת יתווספו שטחי הממ"דים. אם למשל קיים כיום בניין בן שלוש קומות ושטח כל קומה 200 מ"ר, כך שסך השטח הבנוי הוא 600 מ"ר, שטח הבניין החדש יהיה 1,800 מ"ר, בתוספת ממ"ד לכל דירה.

כתיבת תגובה