הרשות לניירות ערך: כך תזהו נוכלים שמבקשים לעקוץ אתכם

לבקשת 'ביזנעס', אתר הכלכלה של הציבור החרדי, ולנוכח מבול מודעות הפיתוי בעיתונות החרדית, גיבשו אנשי המקצוע של הרשות לניירות ערך שורה של טיפים בסיסיים וכללי עשה ואל תעשה בתחום ההשקעות

זהירות, מלכודת! אילוסטרציה: Zelfit | שאטרסטוק

הרשות לניירות ערך לא מסתפקת בהצהרות בלבד. אתמול דיווחנו כאן כי הרשות תעקוב אחר המודעות בעיתונות החרדית על מנת לזהות השקעות הנופלות תחת פיקוחה של הרשות ולהטיל עליהן את דרישות הפיקוח על מנת למנוע מהציבור החרדי ליפול שוב ושוב בתרמיות הנחזות כהשקעות.

כבר היום (ב) העבירה הרשות ל'ביזנעס', אתר הכלכלה של הציבור החרדי, שורה של טיפים לציבור החרדי המעוניין להשקיע את כספו מבלי ליפול בפח. קראו את העצות הטובות שגובשו על ידי אנשי המקצוע של רשות ניירות ערך, כדי שתוכלו לזהות שההשקעה המוצעת לכם היא למעשה תרמית.

כללי עשה ואל תעשה:

  1. אל תתפתו להבטחות לתשואות דמיוניות בהשקעה כלשהי. זכרו שאם זה נראה טוב מכדי להיות אמיתי, זה כנראה באמת טוב מכדי להיות אמיתי. "אין ארוחות חינם" – גם תשואות עבר חריגות למרות היותן "אמיתיות", אינן מהוות הבטחה לתשואות דומות בעתיד, ולעיתים אף עלולות לנבא סיכון מוחשי לאבדן כספים בשל הסיכון הכרוך בהשקעה בהן.
  2. יש להיזהר מהשקעה תחת לחץ ומהצעות להשקעות היוצרות תחושת דחיפות כמו "רק היום!" ו"הזדמנות חד פעמית שלא תחזור".
  3. יש לקבל החלטות בקור רוח ולא בחיפזון.
  4. יש להיוועץ בבעל רישיון ייעוץ, ולא להשקיע רק על סמך תחושות, עצות של חברים או פרסומים שונים.
  5. יש לוודא שכספכם מושקע בגוף מפוקח או מנוהל על ידי מורשה בעל רישיון בתוקף של רשות ניירות ערך. ניתן לבדוק זאת בקלות בכתובת www.isa.gov.il.
  6. היזהרו מלהסתמך על כתבות באמצעי התקשורת. פעמים רבות המידע המוצג אינו מבוסס דיו לשם קבלת החלטת השקעה בחברה מסוימת. במקרים אחרים מדובר במידע פרסומי.
  7. היזהרו מהעברת פרטים אישיים בדואר אלקטרוני כמו תעודת זהות, מספרי חשבון, מספרי אשראי, סיסמאות וקודים, לאדם או לאתר אינטרנט שאינכם מכירים ושאינכם יכולים להוכיח בוודאות את מהימנותו.
  8. עקבו אחר השקעותיכם. אין דבר כזה "שגר ושכח". גם אם פעלתם לפי כל הכללים, המשיכו לעקוב אחר ההשקעה שלכם לכל אורך הדרך.

___________________

■ להצטרפות לקבוצת הוואטסאפ של 'ביזנעס' לחצו כאן!

כתיבת תגובה