חברות הביטוח מסרבות לבטח נהגים עם שתי תביעות

ועדת הכספים תתכנס היום לדיון  בנושא – ח"כ עליזה לביא: "חברות הביטוח עושות דין לעצמן ומותירות נהגים רבים חשופים וללא חלופות. אם לא ישנו את דרכן – נשנה את החוק"

צילום : Freedom_Studio / שאטרסטוק

באחרונה הצטברו תלונות רבות באשר למדיניותם של חברות הביטוח, המסרבות באופן שרירותי למכור כיסוי ביטוחי לנהגים ללא הסבר המניח את הדעת. מחר, לבקשתה של ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) תתכנס ועדת הכספים לדיון מהיר בנושא.

בכנס לשכת סוכני הביטוח באילת, נחשפה ח"כ לביא לתלונות מצידם של סוכני הביטוח, ולפיהן חברות הביטוח מסרבות לבטח נהגים גם במקרים של שתי תביעות בלבד במהלך שלוש השנים האחרונות, קלות כחמורות. בבדיקה מול לשכת סוכני הביטוח עלה כי לא מדובר במקרה נקודתי, אלא בשורה של חברות, שנמנעות מלמכור פוליסה באופן שרירותי.

במקרים נוספים התברר כי גם נהגים שאין באפשרותם להציג תיעוד של היסטוריית תביעות ("רקורד"), קרי נהגים שלא הייתה פוליסה הרשומה על שמם, מסורבים ע"י חברות הביטוח ואינם מסוגלים להגן על עצמם מפני נזק עתידי. כך, מותירות החברות נהגים רבים חשופים לסיכון וללא חלופה.

עליזה לביא: "מדובר בהתנהלות שערורייתית שמותירה אזרחים לא מעטים ללא יכולת לבטח את רכבם, וחמור מכך, לבטח את עצמם מפני תביעות צד ג' הנוגעות לרכוש.  לחברות הביטוח עומדת הזכות לתמחר את סיכוניהן דרך חישוב גובה הפרמיה עבור כל נהג, או הגדלת ההשתתפות העצמית במקרי תאונה, אך לא באמצעות סירוב גורף לבטח. לא כל שכן, במצבים של שתי תביעות בלבד, גם הקלות שבהן, מצב אליו עלול להיקלע כל נהג. הרושם שנוצר הוא שחברות מנסות להרתיע נהגים מלהפעיל את הביטוח ולחסוך על גבם של נהגים שמשלמים אלפי שקלים מדי שנה. מצופה מרשות שוק ההון כרגולטור להתערב בנושא, ולא – נתערב בחקיקה".

כאמור, ועדת הכספים תדון היום בנושא.

כתיבת תגובה