יו"ר בנק הפועלים נגד משכנתאות של 90% במחיר למשתכן

יאיר סרוסי מזהיר: "גם בארה"ב הכל התחיל מכוונות טובות לדאוג לדיור לאוכלוסיות חלשות והפך לכדור שלג ולמשבר". סרוסי דיבר בוועידת נדל"ן בתל-אביב. תקף את האוצר ושיבח את השר העומד בראשו

יוסי זליגר- פלאש90

בכינוס נדל"ן שנערך היום בתל אביב, נשא דברים יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, יאיר סרוסי, שהתייחס למצוקת הדיור, ואמר: "אם אתם שמובילים את התכנית (מחיר למשתכן) מאמינים בירידת מחיר, אל תעודדו משכנתאות ברמה של 90% כי לשיטתכם היא תהפוך למעל 100% בקרוב", אמר סרוסי.

"אם רוצים לסייע תאפשרו לאוכלוסיות חלשות לזכות בהלוואות מקום, מענקים שתומכים בהון העצמי של הרוכש. אני ממליץ לכל מי שיכול, לא לקחת הלוואה מקסימלית ולמי שלא יכול מן הדין שהמדינה תסייע לו". לדבריו, "גם בארה"ב הכל התחיל מכוונות טובות לדאוג לדיור לאוכלוסיות חלשות והפך לכדור שלג ולמשבר".

סרוסי הדגיש בדבריו, "אין תהליך שהוא זבנג וגמרנו. ההצלחה תלויה ביכולת הביצוע. אם אכן יגדלו התחלות הבניה לרמות של 60-70 אלף יחידות בשנה תהיה ירידת מחירים. קודם כל באזורים שבהם התחלות הבניה משמעותיות ביחס לגודל האזור. לכן בעתיד נצטרך לבחון את מחירי הפרויקטים וההשפעה עליהם בגישה אזורית.

"בניגוד לדעתי השלילית על הצעדים של האוצר בבנקאות ובפיננסים, אני מעריך את המאמץ בנושא נדל"ן למגורים בשנים האחרונות. המאמץ של שר האוצר כחלון ושל שר השיכון גלנט ואחרים להגדיל את ההיצע הן בדרך של מחיר למשתכן או בדרך אחרת היא נכונה  אם תהיה פעולה המשכית לאורך זמן.

בדבריו אמר סרוסי, "הביקוש לא צפוי להירגע ע"י העלאת ריבית ולכן נותר להגדיל משמעותית את ההיצע".

 

כתיבת תגובה