ירושלים של סטרטאפ – הזנקים חרדים כובשים את העיר

אירוע השיא של ביזמקס, במסגרתו הוצגו מגוון פתרונות טכנולוגיים שיצרו סטרטאפיסטים חרדיים. באירוע השתתפו עשרות יזמים ויזמיות מהסקטור החרדי, ונציגי האקו סיסטם הירושלמי.

הסטרטפיסטים

חרדים לחוד וסטרטאפים לחוד הם עניין של מה בכך, אבל סטרטאפים חרדיים הוא מחזה שלא פוגשים בכל יום, זה בדיוק מה שקרה השבוע ברובע המדיה של JVP בירושלים. קרן ההון סיכון הירושלמית JVP שייסד אראל מרגלית אירחה את אירוע השיא של ביזמקס, במסגרתו הוצגו מגוון פתרונות טכנולוגים שיצרו סטארטאפיסטים חרדים.

עבור אראל מרגלית,היה זה בבחינת סגירת מעגל. לפני 5 שנים, טרם כניסתו לחיים הפוליטים ייסד יחד עם היזם איציק קרומבי את "פורום ההייטק החרדי" במסגרתו גם התקיימה ועידת ההייטק הראשונה למגזר החרדי אשר העלתה על סדר היום הציבורי, החברתי והתקשורתי את הצורך בשילובם של חרדים במגזר הייטק.  לדבריו: "שילובם של חרדים בהייטק הוא צורך לאומי. זו ההזדמנות הבאה של ישראל. אני נרגש לראות בכל פעם מחדש יזמים שחוצים את תקרת הזכוכית וזה נותן לי את הכוח להמשיך לפעול בכל הכוח כדי לאפשר לעוד ועוד יזמים מכל חלק הארץ להיות חלק מההזדמנות הזו שיוצרת ערך, ליזם, לקהילה, לעיר ולמדינה"

תכנית הסטרטאפים של ביזמקס נערכה במשך 4 חודשים ביחד עם מעוף, הסוכנות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה ובסיוע משרד העבודה והרווחה. אחד מהסטרטאפים המעניינים שצמחו במסגרת המתחם היא אפליקציית הצדקה BaseGive אפליקציית קניות המתחברת לאתרי קניות פופולאריים ומאפשרת לקונים לתרום לצדקה. בתום הקנייה, לרוב בסופרמרקטים וירטואליים, מוצעים לקונה אפשרויות צדקה: תרומה של מוצרי בסיס שיועברו אוטומטית לעמותות עצמן. הסופרים והעמותות מקבלים מערכת ניהול המאפשרת להם לנהל את התרומות, אלו מוצרים הן זקוקות, כמה ועוד. המייסדים: מאיר ליברו ושותפו שימי אולמן, חרדים בשנות ה-20 לחייהם.

ביזמקס הינו מתחם עסקים וחדשנות לגברים חרדים תושבי ירושלים .

היזם איצק קורמבי
היזם איצק קורמבי

המתחם כולל מרחב עבודה משותף, משרדים פרטיים, חדרי ישיבות וחללים משותפים ומספק במקום מגוון שירותי ייעוץ ופיתוח עסקי, סדנאות, קורסים ופעילויות נוספות על מנת לסייע לעסקים ולחברות להתקדם ולצמוח מבחינה מקצועית.

מנהל ביזמקס איציק קרומבי מסביר, שהערך הגדול ביותר ליזמים הוא הקהילה העסקית והשיתוף בין החברים ולכן קיימת וועדת קבלה שבוחרת בקפידה את המיזמים המצטרפים למתחם במאמץ רב ובשמירה על רמה המקצועית הגבוהה ביותר.

קרן JVP, היא קרן בינלאומית מובילה העומדת בחזית החדשנות הטכנולוגית הגלובלית. מאז היווסדה ב 1993, ע"י יו"ר הקרן ד"ר אראל מרגלית, היא גייסה 8 קרנות בסך כולל של קרוב ל 1.2 מיליארד דולר, והשקיעה במעל 120 חברות. במהלך השנים הובילה JVP עשרות אקזיטים והנפקות בנסד"ק, מהמובילים שהצמיחה תעשיית ההון סיכון הישראלית דורגה ע"י חברת המחקר  Preqin  כאחת מעשר קרנות ההון סיכון המובילות בעולם על ביצועים עקביים.

כתיבת תגובה