כחלון החליט: עו"ד ינקי קוינט ימונה למנהל רשות החברות

קוינט משמש בתשע השנים האחרונות כיועץ המשפטי של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). בשנה האחרונה כיהן גם כנציגו של שר האוצר במועצה הארצית לתכנון ובנייה ובוועדת סל התרופות

כחלון עם גפני | צילום: יעקב כהן, פלאש 90

שר האוצר, חה"כ משה כחלון (כולנו), החליט למנות את עורך הדין יעקב (ינקי) קוינט לתפקיד מנהל רשות החברות. זאת, לאחר שוועדת האיתור בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, בה היו חברים המשנה לנגידה, ד"ר נדין טרכטנברג, ד"ר סמר חאג' יחיא, ד"ר אסנת לוקסנבורג והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עורך הדין מאיר לוין, המליצה בפניו על שלושה מועמדים סופיים: אבי גפן, עורכת הדין מיה ליקוורניק וקוינט.

אתמול ראיין שר האוצר את שלושת המועמדים ובחר בקוינט לתפקיד. קוינט, המשמש בתשע השנים האחרונות כיועץ המשפטי של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), בלט בניסיונו ובהיכרותו עם עבודת הממשלה. בשנה האחרונה כיהן קוינט במקביל לתפקידו כממלא מקום נציגו של שר האוצר במועצה הארצית לתכנון ובניה וכן שימש כנציג שר האוצר בוועדת סל התרופות לשנים 2016-2017.

לקוינט, בוגר המכללה לביטחון לאומי, תואר ראשון במשפטים וכלכלה מאוניברסיטת בר אילן, תואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני נוסף במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן. קוינט הוא בוגר ישיבת ההסדר הר עציון שבאלון שבות, נשוי ואב לחמישה. כחלון בירך על מינויו של קוינט ואמר: "לאחר שראיינתי שלושה מועמדים ראויים וטובים החלטתי לבחור בעו"ד ינקי קוינט ואני מאחל לו בהצלחה בתפקידו". שר האוצר יביא את ההחלטה לאישור הממשלה.

כתיבת תגובה