"ללא תחבורה ציבורית, לא ניתן יהיה להמשיך ולפתח את ערי ישראל"

פרופ' אבי דגני  התארח היום בכנס תחבורה היום ומחר באוניברסיטת תל אביב הוסיף ואמר כי זמן ההגעה לעבודה הולך ומתארך, מה שגורם לפגיעה קשה ביותר במשק הישראלי וגם לאיכות החיים של אזרחי המדינה

פרופ אבי דגני, נשיא מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה

 

פרופ אבי דגני, נשיא מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, אומר הבוקר ב"כנס תחבורה היום ומחר" שמתקיים באוניברסיטת תל אביב, לקראת הבחירות ברשויות המקומיות, כי נושא התחבורה הציבורית הינו קריטי בחשיבותו להמשך פיתוח הערים והרשויות המקומיות במדינת ישראל.

נתוני פרופ' דגני מצביעים על כך שכבר היום נושא התחבורה מהווה ברשויות המקומיות אג'נדה מרכזית ביותר, לא פחות מדיור וחינוך. נושאים דוגמת פיתוח שבילי אופניים, נתצ"ים מיוחדים לאוטובוסים מהירים, car pool ועוד, מתקדמים בעצלתיים, אם בכלל, והיוממות(זמן הנסיעה: למקום העבודה והחזרה) מתארך והולך, מה שגורם לפגיעה קשה ביותר במשק הישראלי וגם לאיכות החיים של אזרחי המדינה.

דגני קורא לרשויות המקומיות ולמועמדים בבחירות, בשיתוף פעולה עם הממשלה, להתאגד לתעדוף נושא התחבורה הציבורית.
לדוגמא הוא מביא את ראש העין שבשנים האחרונות כשליש ממשפרי הדיור שעברו אליה, איבדו את מקום עבודתם (בין אם פוטרו או עזבו מרצון) מכיוון שלקח להם זמן רב ביותר להגיע למקום העבודה בגוש דן.

לדבריו, גם הממשק של תחנות הרכבת, דוגמת ראש העין, הוד השרון ועוד, בעייתי, ולעיתים קרובות זמן ההגעה אל תחנת הרכבת ואח"כ חזרה גוזל שעה ארוכה מידי יום ביומו, מה שמעקר את היתרונות של כלי תחבורה חשוב זה. הפתרון המיידי, לדבריו, יותר נתצ"ים, יותר מסלולי אופניים, יותר car pool , יותר אוטובוסים קלים ומהירים, המשך פיתוח הרכבת, והפיכתה לממושקת יותר. בכל מקרה, הוא מסכם, אם המצב הנוכחי של תוספת מאות אלפי יחידות דיור בשנים הקרובות והותרת המצב הנוכחי, יהפוך את המצב לחמור שבעתיים.

 

כתיבת תגובה