לראשונה: קרנות הון הסיכון הדרום קוריאניות – מגיעות לישראל

משרד הכלכלה ו-IATI האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, מקיימים היום סמינר השקעות ראשון מסוגו בישראל, שיכלול מפגשים עסקיים בין קרנות הון סיכון דרום קוריאניות לחברות ישראליות

הון סיכון shutterstock

 

לראשונה – נציגות רחבה של כל קרנות ההון סיכון הדרום קוריאניות מגיעה לישראל למפגש ישיר עם חברות ישראליות, במסגרת סמינר המהווה הזדמנות נדירה ללמוד על אפשרויות השקעה והמימון בדרום קוריאה ולקיים פגישות עסקיות עם משקיעים מובילים מהמדינה.  משלחת הקרנות מגיעה לישראל בהזמנת הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בסיאול. הכנס הנו סנונית ראשונה בעקבות הסכם שיתוף פעולה שנחתם לפני כחודשיים בהובלת IATI עם KVCA איגוד קרנות הון הסיכון הדרום קוריאניות.

רוב החברות הישראליות מכירות את דרום קוריאה בהקשר של חברות הטכנולוגיה הגדולות כגון סמסונג, יונדאי ו-LG, אבל לא הרבה יודעים שבמדינה קיימת תעשיית הון סיכון חזקה ומגוונת. תעשיית ההון סיכון בדרום קוריאה צומחת בעקביות כל שנה ומקבלת תמיכה רבה מתקציבי ממשלה, משקיעים מוסדיים ובנקים שרואים בקרנות כפלטפורמה לגיוון ההשקעות וללקיחת פוזיציה מסוכנת יותר.

תחומי ההשקעה העיקריים של קרנות ההון סיכון בדרום קוריאה הם תקשורת, תוכנה ומוליכים למחצה, אך גם תחומי הפארמה והביוטכנולוגיה הם תחומי השקעה מהותיים ובשנים האחרונות ניתן לראות פעילות רבה של הקרנות בתחומים אלו. העניין בתחום הפארמה הוא בעיקר עקב המבנה הייחודי של שוק ההון בדרום קוריאה והאפשרות לגיוס כספים בצורה נוחה לחברות בתחומים אלה.

השותף לפעילות, Korean Venture Capital Association, הוא איגוד קרנות ההון-סיכון שמאגד בתוכו 110 קרנות הון סיכון שמנהלות יחדיו כ-18 מיליארד דולר. האיגוד משמש כגוף פיקוח וכן מקדם חקיקה ורגולציה בתחום ההון סיכון. לפי נתוני האיגוד, ב2017 קרנות ההון סיכון הדרום קוריאניות השקיעו בסה"כ 2.2 מיליארד דולר וגייסו הון בסך של 4.1 מיליארד דולר.

הממשלה החדשה בדרום קוריאה בוחנת הקלות ברגולציה במטרה ליצור סביבה ידידותית יותר לקרנות הון סיכון וכן לחברות ההזנק במדינה. המהלך הוא חלק ממדיניות כלכלית של תמיכה בעסקים קטנים וחברות הזנק.

ביקור המשלחת הקוריאנית מגיע בעת של עשייה רבה ושיתוף פעולה מתהדק עם הכלכלה ה-12 בגודלה בעולם. בשנת 2017 סך הסחר בסחורות בין קוריאה הדרומית וישראל עבר את רף 2 מיליארד הדולר, עם סך יצוא של 883 מיליון דולר.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ציין: "יוזמות חשובות מסוג זה, מסייעות להגדלת הייצוא הישראלי, ומחזקות את תדמיתה של ישראל כמדינה מובילה בחדשנות. אני מברך על הגעת משלחת הקרנות מדרום קוריאה לישראל ומשוכנע כי הפגישות העסקיות שתוכננו להן יפיקו תועלת רבה. אני קורא לחברות ישראליות להיעזר בנציגים הכלכליים שלנו בעולם, בכניסתם לשווקים השונים ולהשתמש בכלים הרבים שמשרד הכלכלה והתעשייה לטובת התעשייה והעסקים בישראל, ובפרט בתחום היצוא".

קרין מאייר רובינשטיין, מנכ"ל IATI: "ישראל כמובילה בינלאומית בתחומיי ההייטק, היזמות וקרנות הון סיכון מחויבת לשמור ולפתח קשר רציף עם כמה שיותר שחקנים בינלאומיים אסטרטגיים. כארגון הגג של תעשיות ההייטק ומדעי החיים בישראל אנו פועלים לקידום חיבורים מעין אלה תוך שיתוף פעולה עם הנציגויות הכלכליות של משרד הכלכלה ברחבי העולם. בכנס הנוכחי חיזקנו את  ערוץ התקשורת עם אחת הכלכלות החזקות במזרח הרחוק וייצרנו מפגש בין קרנות הון סיכון מובילות בקוריאה ליזמים ישראלים, קשר הפותח עולם חדש להזרמת כסף אסטרטגי לתחום היזמות בישראל".

כתיבת תגובה