מדינה משכילה: ישראל מקום שלישי בדירוג ההשכלה בOECD

הOECD מפרסם דירוג רשמי ומדינת ישראל זכתה לכבוד הגדול להיות מדורגת במקום השלישי בעולם מבין המדינות המשכילות. שר החינוך נפתלי בנט צייץ כי לא כל תואר מקדם את בעליו ויש להשקיע במדעים.

השכלה shutterstock

מדינה משכילה: הOECD מפרסם דירוג רשמי את שיעור הבוגרים המשכילים בכל מדנה בין הגילאים 25 ועד ל 64, ומדינת ישראל זכתה לכבוד הגדול להיות מדורגת במקום השלישי בעולם. הקריטריון להגדרתו של אדם כמשכיל מחייבת השכלה על תיכונית בין אם היא השכלה מקצועית או תארים דו שניים וארבע שנתיים. לפי הדירוג המציב את ישראל במקום השלישי בעולם כמעט 50% מתושבי המדינה שנמצאים בטווח הגילאים שנסקר הינו משכיל.

במקום הראשון באותו דירוג זכתה קנדה עם יותר מ 56% אחוזי השכלה ובמקום השני יפן עם קצת יותר מ50%. ישראל מדורגת שלישית עם 49.9% השכלה.

בדו"ח שפורסם הודגש כי למרות שמבין 10 האוניברסיטאות המובילות בעולם שמונה מהן ממוקמות בארה"ב, היא מדורגת רק במקום השישי בעולם ברמת ההשכלה הבוגרת.

שר החינוך נפתלי בנט צייץ בטוויטר לאחר פרסום הנתונים "עזבו הקלטות, חקירות רגע. יותר חשוב: ישראל מקום שלישי העולם בשיעור השכלת תושביה!" בציוץ נוסף הוסיף בנט כי יש לו בעניין כמה הערות, הראשונה היא שהישג זה הוא נטו בזכות קודמיו, ואינו קשור אליו. השניייה היא שלא כל תואר מועיל לבעליו או למדינה. וכי הוא למשל, התחיל השנה לעודד יותר מדעים ופחות משפטים. והשלישית כי אנו מקיימים חשיבה על התאמת ההשכלה הגבוהה לצרכי ישראל. כמות מול איכות וכו.

כתיבת תגובה