מה הסיכוי שלכם לזכות בדירה ב'מחיר למשתכן' בבית שמש?

סיכויי הזכייה לנרשמים במחיר למשתכן בבית שמש עומד על 11.8% • לכ-1,800 משפחות מתושבי בית שמש שנרשמו להגרלה הגדולה סיכוי קצת יותר גבוה שעומד על כ-15%, והיכן הסיכויים הגבוהים ביותר?

רמת בית שמש. צילום: נתי שוחט | פלאש 90

ההגרלה הגדולה של 'מחיר למשתכן' שבמסגרתה ייערך מספר גדול של הגרלות במקביל על הזכות לרכישת 14,719 דירות, נסגרה בשבוע שעבר. על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון, 41,856 משקי בית זכאים נרשמו להגרלה, שהם למעלה מ-90% מסך הזכאים הנכללים בקבוצה א' – קבוצת הנרשמים המוקדמת יותר אשר רק בפניה הייתה פתוחה ההרשמה להגרלה. תוצאות ההגרלות יפורסמו ב-14 באוגוסט ובמקביל יישלחו הודעות לנרשמים

בית שמש נמצאת במקום הרביעי ברשימת הערים המועדפות על הנרשמים, ובמספרים: היישובים בהם נרשם המספר הרב ביותר של הזכאים להגרלה לרכישת דירה הם: ראשון לציון (13,163 משפחות נרשמו), הרצלייה (11,692), מודיעין (11,515), בית שמש (11,063) ויבנה (8,088).

בחינה של סיכויי הזכייה ביישובים השונים, מעלה כי יחס הזכייה הגבוה ביותר הוא בטירת כרמל. אך בפועל, הזכייה של הנרשמים להגרלה בטירת הכרמל היא ודאית, שכן כמות הנרשמים להגרלה – 1,462 משקי בית – נמוכה במעט ממספר הדירות המוצעות העומד על 1,487. גם בשאר ערי הפריפריה סיכויי הזכייה הם יחסית גבוהים, עם ממוצע של שני מתחרים על כל דירה.

ראשון לציון שנמצאת במקום הראשון, הוביל מספר הנרשמים הרב לסיכויי זכייה נמוכים העומדים רק על 3.7%. לגבי כלל הערים מדובר בסיכויי זכייה ממוצעים, אשר אינם מתייחסים ספציפית לסיכוייהם של בני המקום, כלומר משקי בית אשר התגוררו בשנים האחרונות ביישובים בהם נערכות ההגרלות, הנחשבים גבוהים יותר, בשל "שריון" אחוז מסוים מהדירות בשבילם בלבד. בהתאם לכך, סיכוייהם של שאר משקי הבית הנם מעט נמוכים יותר מאלה המצוינים כאן.

לפי מספר הנרשמים הגבוה בבית שמש, למרות שמוגרלות בה 1,307 דירות, סיכויי הזכייה של הנרשמים עומדים על 11.8% בלבד. בבית שמש יש גם מספר גדול של נרשמים מבין בני המקום, ובנתון זה נמצאת בית שמש במקום השני בארץ, עם כ-1,800 משפחות מבני בית שמש שנרשמו להגרלה הגדולה, כאשר מתוך 1307 הדירות בבית שמש 258 יוגרלו מבין בני המקום, ולכך מבחינתם אחוז הסיכוי גבוה יותר והוא עומד על כ-15% מבין הנרשמים המקומיים שיזכו בהגרלה.

כתיבת תגובה