משרד התחבורה הקים צוות למניעת שכחת ילדים ברכב

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מתכוונת להשיק בקרוב קמפיין להעלאת המודעות למניעת שכחת ילדים ברכב. סיכום בין חה"כ אורי מקלב ומשרד התחבורה יביא לשינוי התקן הקיים למוצרים שנועדו למנוע שכחת ילדים

נסיעה בטוחה עם הילדים. אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

הקיץ כבר כאן והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מתכוונת לצאת בקרוב בקמפיין פרסומי להעלאת המודעות סביב שכחת ילדים ברכב. זאת לאחר מספר דיונים שקיים יושב ראש ועדת המדע של הכנסת, חה"כ אורי מקלב (יהדות התורה) בנושא. בדיונים אלה התברר כי למרות השיח הרב סביב הנושא, עדיין קיימת מודעות נמוכה לחומרת התופעה של שכחת ילדים ברכב.

בעקבות הדיונים הקימה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים צוות שכלל מספר גורמים, בהם ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, משרד התחבורה ועוד. בנוסף, התקיימו התייעצויות עם גורמי מקצוע ומפתחים העוסקים בטכנולוגיות רלוונטיות על מנת למצוא פתרונות לבעיה הכאובה שכבר גבתה את חייהם של ילדים רבים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

השבוע נפגש מקלב עם נציגי משרד התחבורה בכדי לקדם את הנושא. מקלב טען כי התקן הקיים כיום מגביל מאוד פיתוחים ויישומים מתאימים. בסיום הפגישה הוחלט כי יש לשנות את התקן הקיים לצורך אישור מוצרים למניעת שכחת ילדים ברכב. זאת בשל העובדה שהתקן הנוכחי אינו תומך בפיתוחים שקיימים בשוק ואף כאלה המצויים בשימוש בחו"ל. במשרד התחבורה נענו לבקשתו של מקלב ואישרו כי יישאו בעלות שינוי התקן, בעלות מוערכת של מאות אלפי שקלים.

התקן החדש יעמוד על שלושה עקרונות: המוצר יפעל בצורה אוטומטית מבלי התערבות הנהג או ההורה; ההתקנה תהיה פשוטה מבלי להזדקק לחשמלאי או טכנאי רכב; והמכשיר יהיה נייד כך שניתן יהיה להעבירו מרכב לרכב. בנוסף, כך מקווה מקלב, יהיו המוצרים הבטיחותיים אמינים, זולים וקלים להתקנה וליישום.

כתיבת תגובה