סקר: 67% מהישראלים סבורים שכחלון לא הוריד את מחירי הדירות

וזה עוד לא הכל: 62% סבורים שמחיר למשתכן הוא לא יפתור את מצוקת הדיור בקרב הזוגות הצעירים. אז איך בכל זאת מפלגת כולנו מקבל בסקר 9 מנדטים

שר האוצר משה כחלון

שר האוצר, משה כחלון משקיע הרבה מאמצים להורדת מחירי הדירות ובסקר הלמ"ס שהתפרסם אתמול התברר שיש ירידה במחירים, אבל משום מה הציבור הישראלי לא מספיק מעריך או מאמין לפועלו של שר האוצר.

בסקר שערך מכון "פאנלס פוליטיקס" וישודר הערב בתוכנית "הצוללת" בערוץ הכנסת עולה, כי 67% מהמשיבים סבורים שכחלון לא הצליח להוריד את מחירי הדיור, לעומת 20% ששסבורים שהוא כן הצליח.

בתשובה לשאלה האם פרויקט הדגל של שר האוצר 'מחיר למשתכן' אכן יכול לפתור את בעייתם של אלו שאין בבעלותם דירה, השיב רוב מובהק של 62% שלא, ורק 17% סברו שכן. בתשובה לשאלה "האם אתה מרוצה מתפקודו של שר האוצר כחלון?" ענו 36% "כן", לעומת 53% שענו "לא".

מצד שני חשוב לציין כי במספר המנדטים כחלון מפתיע ועולה משש-שבע עד כה בסקרים, לתשעה מנדטים – הישג בהחלט מכובד בהתחשב בכך שתפקיד שר אוצר ידוע ככזה שלא מיטיב עם העומד בראשו.

פרשנים ומומחים בתחום נדל"ן מסבירים כי התחושה בציבור שהמחירים לא באמת יורדים במיוחד ביחס לנתונים המפורסמים בתקשורת היא מוצדקת. אמנם נכון הדבר שהמשקיעים עזבו את שוק הנדל"ן למגורים ונכון שלמכור דירה בפועל לוקח זמן כפול מאשר לפני שנה או שנתיים אולם מכיוון שההיצע בפועל לא גדל, וישנו מחסור עצום בשוק הדיור, כל עוד השוק לא יוצף בדירות בנויות, לא נחוש בירידה.

למרות השיווקים המרובים של תוכנית מחיר למשתכן, מעטים מאוד קיבלו לידיהם דירה מוכנה או עתידים לקבלה בקרוב, כך שעד שלא יעצר החוסר העצום לא נחוש את הירידה במחירים בפועל.

כתיבת תגובה