פוגעת בעיצוב, פוגעת באיבזור, מפספסת בחווית הנהיגה

לקחנו את מאזדה CX5 החדשה למבחן, התפעלנו מהעיצוב המדהים, התמוגגנו מהאבזור העשיר,מהמנוע ותיבת ההילוכים קצת פחות.

מאזדה CX5 מבחן דרכים

עולם הג'יפונים כבש את כבישנו בשנים האחרונות, ומשנה לשנה הם הופכים ליפים, מאובזרים וטובים יותר. לפני כמה חודשים הגיעה ארצה הגרסה החדשה, המעודכנת יש לומר, של מאזדה CX5. זה ג'יפון מסוג אחר, אצילי יותר, לא "עמך".

המחיר יקר, מה שגורם לו להתחרות במכוניות הפרימיום יותר מאשר בפנאי-שטח הפשוטים. העיצוב מרהיב והאבזור יוקרתי ולטענת היבואנית, 'דלק מוטורס', מדובר למעשה ב"קרוסאובר מנהלים".

חיצונית, יש כאן שדרוג למרות שהדור הקודם היה יפה גם כן. השינוי מודגש בפרונט, בחזית פנסים צרים יותר בתאורת לד כבר בגרסת הבסיס. דבר נוסף שמופיע כאן גם בגרסה הבסיסית הוא חישוקי סגסוגת קוטר 17. זו מכונית שלא הייתם מתביישת את הנוסע בה, בכל פרמטר.

הCX5 מאובזרת ביוקרתיות: מושבי עור, חומרים איכותיים ופסי כרום בדלתות. אם התלבטתם לגבי צבע המושבים, בצבע הבהיר, זה

מאזדה CX5 מבחן דרכים

נראה טוב יותר. מסך המולטימדיה "צף" במרומי הקונסולה המרכזית וקוטרו שבעה אינטש, וניתן לתפעל אותו באמצעות גלגלת הנמצאת סמוך לידית ההילוכים. במערכת המולטימדיה יש נווטן (של IGO) ומצלמת רוורס. תוספות נוספות הן התנעה באמצעות מפתח, שמשות אחוריות כהות, מערכת שמע מקורית עם 6 רמקולים התומכת בבלוטות', קרוז קונטרול ומזגן מפוצל. חסרה מאוד בקרת שיוט אדפטיבית, אם כבר יוקרה – אז למה לא עד הסוף.

המנוע משווק בישראל בשתי תצורות: הרגילה, אותה קיבלנו למבחן, בנזין עם נפח 2 ליטר ו-165 כוחות סוס, זהו מנוע חזק מהסטנדרט בקטגוריית הקרוסאוברים שאינם נמנים על חברות הפרימיום. המנוע השני, בגרסה היקרה יותר, הוא בנפח 2.5 ליטרים עם 195 כוחות סוס.

בגרסה הנבחנת המנוע למרות חוזקו על הנייר, אינו חזק דיו על הכביש – כמו בדור הקודם, וחבל. הוא לא מרגיש בשרני. גם תיבת ששה ההילוכים נשמעת מבטיחה, אך העברתם אינה חלקה עד כדי שהמנוע "נחנק" בלחיצה חזקה על הדוושה. אל יחידות ההנעה מצטרפות, כסטנדרט, מערכת ה-GVC המווסתת את כוח הכבידה הפועל על הנוסעים בעת פניה, ומאפשרת חוויית נסיעה נינוחה ונעימה יותר, וכן מערכת i-STOP המדמימה את המנוע בעצירה כמו ברכבים רבים בימינו.

למרות השינוי לטובה בבידוד בתא הנוסעים, בנסיעה מהירה יש רעש לא נעים שחודר לחלל הרכב. מבחינת אבזור יש פה שיפור – עם מערכות בקרה וסטיה וגם מערכת לבלימה בעיר. מובילאיי מותקן כבסיס. חוויית הנסיעה סבירה, אבל יש גם בה מקום לשיפור.

מאזדה CX5 מבחן דרכים

המרווח לנוסעים טוב וגם נפח תא המטען גדול הוא גדל בכ-40 ליטרים לכדי 442 ליטרים גם כאן יותר מהממוצע בקטגוריה.

צריכת הדלק עמדה על ליטר דלק אחד לכל 10 קילומטרים של נסיעה משולבת.

אז מה יש פה? הרבה נוכחות ואבזור, עם ציפיה לשיפור בנוגע למנוע ולנוחות הנסיעה שאולי תבוא בדור הבא של הCX5.

גרסת ה -Executive CX-5 שאותה בחנו עולה 167,000 שקלים.

 

כתיבת תגובה