ירושלים: פרויקט פינוי-בינוי ענק יוצא לדרך בקטמונים

את הפרויקט במתחם אלכסנדריון תוביל קבוצת ISRAEL NBS בשיתוף חברת 'רם ישראל', שמסתמנת כאחת הקבוצות המובילות בישראל בתחום ההתחדשות העירונית • במקום 119 יחידות הדיור הקיימות במתחם יוקמו כ-430 יחידות • כל הפרטים

הדמיה

נציגות דיירי מתחם אלכסנדריון שבשכונת הקטמונים בירושלים הודיעה כי בחרה בקבוצת ISRAEL NBS לביצוע פרויקט פינוי-בינוי במתחם המצוי בין הרחובות יוסי בן יועזר, רבי תנחומא וקנאי הגלילי. בהליך המכרז התמודדו חברות ויזמים מהמובילים בענף הנדל"ן בישראל.

שטח המתחם הוא כ-11 דונם והוא מכיל כיום 119 יחידות דיור בחמישה מבנים קיימים. את הפרויקט תבצע ISRAEL NBS בשותפות עם חברת 'רם ישראל', ובכוונת החברות לשלב בבנייתו של המתחם בניה גבוהה לצד בנייה מרקמית, וכן להגדיל את השטחים הירוקים והציבוריים שמהם ייהנו תושבי המתחם שצפוי לכלול כ-430 יחידות דיור. הקמת מבני הדיור והשטחים הציבוריים תותאם לסביבת המגורים ולמסגרות הקהילתיות והחברתיות בשכונה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

צוות האדריכלים שנבחר לביצוע הפרויקט יכלול את משרדו של ארי כהן ואת משרד גיא איגרא, ולכל אורך התהליך תפעל במתחם בחסות היזמים מנהלת חברתית שתספק מענה לצרכים של תושבי המתחם בשלל התחומים. בימים אלה פועלת ISRAEL NBS לקידום תכנית בניין עיר (תב"ע) עבור הועדה המחוזית. מדובר בפרויקט שני שיוזמת הקבוצה בירושלים, לצד פרויקט לבניית כ-250 יחידות דיור בשכונת קרית יובל בעיר.

לרגל בחירת ISRAEL NBS לביצוע הפרויקט אמר יהודה ברזון, מנכ"ל הקבוצה: "אני גאה על העמקת הפעילות של החברה בירושלים ועל כך שנציגות התושבים במתחם אלכסנדריון בחרה בנו לבצע את הפרויקט שכה חשוב למרקם השכונה. לאורך כל הדרך הקפדנו על מערכת יחסים קשובה לדיירים תוך רצון להטמיע את תקוותיהם בדפוסי התכנון, כך אנו מתכננים להמשיך לפעול, ואנו משוכנעים שהפרויקט ישתלב באופן טבעי בנוף הירושלמי הייחודי".

דניאל מורי, יו"ר ועד הדיירים באלכסנדריון אמר לאחר הבחירה: "יחסי האנוש המעולים של קבוצת ISRAEL NBS הם אלו שהובילו אותנו להכריע לטובתה במכרז, זאת בנוסף לשאר הפרמטרים שראינו לנכון לבדוק, כמו איתנות כלכלית, חשיבה מחוץ לקופסא, ומציאת פתרונות יצירתיים לאוכלוסיות מוחלשות".

קבוצת ISRAEL NBS הוקמה ב-2010 והיא מתמחה בייזום פרויקטים בתחום הנדל"ן בכלל וההתחדשות העירונית בפרט. הקבוצה פעילה בפרויקטים רבים ברחבי הארץ, וביניהם פרויקט יד התשעה בהרצליה בו היא זכתה לאחרונה במסגרת 'קול קורא' של עיריית הרצליה.

פרויקט זה הוא מהגדולים והמורכבים שעתידה לדעת המדינה בתחום ההתחדשות העירונית, ובמסגרתו צפויה הקבוצה להקים, יחד עם חברת י.ח. דימרי כ-6,000 יח"ד ושטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-200 אלף מ"ר. פרויקטים נוספים אותם מקדמות NBS ISRAEL ורם ישראל הם בשכונת פלורנטין בתל אביב, בקרית גת, ברמת גן, בנס ציונה, ביהוד ובערים נוספות, כמו גם הקמת קומפלקס המסחר מרכז "השדרה" בבית שמש. מאחורי הקבוצה עומדים כמה מאילי הנדל"ן היהודים המובילים בעולם, ובראשם ליאו נואי, מי שייסד את קבוצת בריטיש ישראל.

כתיבת תגובה