רוצים שדירת הסטודיו שאתם משכירים תיראה יותר גדולה?

משפצים חדר בבית ורוצים שייראה כמה שיותר גדול? רוצים מרחב למרות החלל הקטן שיש לכם? זה אפשרי וזה לא דורש אישורים מהעירייה. באדיבות מומחי הצבע של 'טמבור' הכנו לכם מספר טיפים "מרחיבים"

כך הדירה נראית הרבה יותר גדולה. צילום: יח"צ

בונים דירת סטודיו להשכרה ורוצים שהשוכרים יחשבו שהדירה גדולה יותר מכפי שהיא באמת? משפצים חדר בבית ורוצים שהוא ייראה כמה שיותר גדול? מסתבר שזה בהחלט אפשרי ואפילו קל לביצוע. הנה מספר טיפים ממומחי 'טמבור' שישדרגו ו"יגדילו" כל חדר.

רגע לפני שאתם מתכננים את עיצוב דירת הסטודיו שלכם, או מעצבים מחדש את החדר שלכם (או את הדירה הקטנה שלכם), עצרו לרגע וחשבו.

מה הכי חשוב בדירה קטנה, בחדר קטן? זו ללא ספק תחושת המרחב שמייצרת נינוחות ושייכות. הנה כמה כלים וטיפים, כשהעיקרון המנחה שעומד מאחוריהם הוא 'לעשות סדר' בעיניים. העיניים הוא הכלי המרכזי באמצעותו המוח ושאר הגוף מקבלים את המסרים והתחושות של חדר מרווח ונעים לעין.

גוון: בחרו גוון אחד כללי לדירה, וצבעו את מרבית הקירות באותו גוון. המשיכו באותו גוון גם אל המשקופים והדלתות וגם התקרה, ועל ידי כך תצרו חלל אחד, אחיד, ללא הפרדה.

העין שלנו תופסת כל אלמנט מפריד [הקו בין הקירות לתקרה, משקופים, דלתות] כ'הפרעה' – ומתעכבת עליו.

כשכולם צבועים באותו גוון העין אינה מזהה הפרעות ומתקבלת תחושה של חלל מרווח יותר. המוצר המתאים ביותר לכך הוא פוליאור מט על בסיס מים, שכן הוא מתחבר מצוין למגוון רחב של תשתיות – קירות, עץ ומתכת. מרבית האנשים אוהבים חללים בהירים, ועל כן גוון הרקע הכללי המומלץ לדירות קטנות הוא בדרך כלל אחד מגווני השמנת.

למלא את החלל

מחזיר אור: כדי לחזק את תחושת המרחב עוד יותר, ניתן להשתמש לגוון הכללי בצבע משי או מבריק. ככל שדרגת הברק של הצבע גבוהה יותר – הוא יחזיר אלינו את האור, והתחושה שתתקבל תהיה של חלל מוצף אור. מומלץ להשתמש בפוליאור משי על בסיס מים.

מיקוד: צרו מספר נקודת מוקד בחלל. לאחר שצבענו את מרבית החלל בגוון אחיד ויצרנו בו תחושת סדר, אנחנו יכולים לגרום לעין להתמקד רק בדברים שאנחנו רוצים למשוך אליהם תשומת לב.

כך לדוגמא אם אנחנו רוצים להדגיש נקודה מסוימת בחדר שינה, נוכל לצבוע רק את קיר גב המיטה בגוון דומיננטי, ולוודא ששאר הפרטים בחלל: רהיטים, קירות, אביזרים נצבעו בגוון אחד. כך יהפוך הקיר לתפאורה של המיטה וימשוך את תשומת הלב רק אליה.

חלוקה: למי שרוצה להכניס מספר גוונים לחלל אחד, מומלץ להתייחס לדירה קטנה כמו אל חלל אחד המאגד מספר פעילויות וליצור חלוקה לאזורי פעילות על-ידי גוון.

לדוגמא: אזור מנוחה ורגיעה בגוונים קרים ושקטים יותר, אזור אירוח ופעילות (סלון, מטבח) בגוונים חמים יותר.

כתיבת תגובה