תביעה להקפאת הליכים נגד חברה שעסקה בתמ"א 38 ברמת גן

בבקשה צוין כי מי שמעורב בחברה הוא טל יגרמן שהורשע בעבירות של גניבה, מרמה והפרת אמונים, זיוף מסמך וקבלת דבר במרמה – אך שמו הופיע במסמכים כ"גורם שאינו מעוניין בחשיפת זהותו"

תמ"א. אילוסטרציה | צילום: אורי לנז, פלאש 90

עוד קבוצה של יזמות תמ"א 38 מסתבכת: בבית המשפט המחוזי הוגשה בסופ"ש בקשה דחופה למתן צו הקפאת הליכים נגד קבוצת "קדם חיזור וחידוש מבנים בע"מ" של היזם עו"ד אילן מוריאנו.

הבקשה הוגשה על ידי עשרות משקיעים שטוענים כי השקיעו כספים בפרויקט תמ"א 38, אך כעת הם לא יודעים היכן הכסף נמצא. לדבריהם, הם לא יודעים היכן הכספים משום שהכסף אינו נמצא בחשבון נאמנות והפרויקט לא מתקדם. כעת הם אומרים כי הם חוששים לכספם.

"קבוצת 'קדם' הפרה חוזים עם רוכשי דירות, קיבלה כספים שלא הגיעו לייעודם המקורי ועשתה בהם שימוש בניגוד לחוזה. הקבוצה קיבלה מאת מבקשי הפירוק, וכן ממשקיעים נוספים, עשרות מיליוני שקלים עם הבטחה לדירה, או החזר השקעה עם תשואה מובטחת", נכתב בבקשת הפירוק.

התובעים מציינים, כי "סיפורה של החברה מצטרף לסיפורם של יזמים העולים לכותרות לאחרונה, שמנהלים מספר פרויקטים בתחום הנדל"ן באופן פירמידיאלי, תוך ערבוב כספים של רוכשים וגורמים אחרים באותם הפרויקטים".

הרוכשים מוסיפים כי בשל מצבה הקשה של החברה, ובשל התוהו ובוהו השורר בכל הקשור לניהול כספים של צדדי ג' רבים, רוכשים וכיוצא בזה – הרי שהחברה צפויה להתמודד עם "מבול" תביעות, וכן יינקטו בעניינה הליכי חדלות פירעון.

בבקשה צוין כי מי שמעורב בחברה הוא טל יגרמן שהורשע בעבירות של גניבה, מרמה והפרת אמונים, זיוף מסמך, קבלת דבר במרמה ועבירות לפי חוק ניירות ערך ונידון לעונש מאסר של ארבע שנים.

המשקיעים מציינים כי בכל ההסכמים צוין כי "בפועל בעלי השליטה בחברה… הם עו"ד אילן מוריאנו וגורם נוסף שאינו מעוניין בחשיפת זהותו". לטענתם, "כיום ברור 'שהגורם הנוסף' אינו בעל הון עצמי נסתר שלא רוצה ששמו יוזכר, אלא הוא אדם בעל עבר פלילי אשר הורשע, ואשר עו"ד מוריאנו ידע שאם יוזכר שמו, איש לא ילווה לחברה, ואיש לא ישקיע בכל פרויקט כושל שלה".

עו"ד אילן מוריאנו אמר בתגובה כי "טרם קראתי את הבקשה, אבל מי שהחל בהליך המשפטי זה חברת 'קדם' נגד המבקשים ולא ההפך". הוא ציין כי יגיב על בקשת הקפאת ההליכים בבית המשפט".

תגובה אחת ל: "תביעה להקפאת הליכים נגד חברה שעסקה בתמ"א 38 ברמת גן"

  1. חשוב לבדוק את היזם בציציות לפני התקשרות מחייבת.
    ממליץ בחום על המשרד שמייצג ומלווה אותנו בפרוייקט

כתיבת תגובה