תופעה: למרות הבניה המסיבית מחירי הדירות בבית שמש זינקו

ההסבר לתופעה פשוטה: רוב הבניה כיום בבית שמש מתבצעת על ידי קבוצות רכישה שכבר מכרו את כל דירותיהם ובשוק נותרו דירות בודדות שהקבלנים עוד לא מכרו ולכן המחירים ממשיכים לעלות. וגם: תופעת משפרי הדיור בתוך בית שמש.

בית שמש בתנופת בניה בלתי פוסקת shutterstock

הבניה בבית שמש מטעה: מצד אחד זו העיר שבה מתקיים כיום בפועל בשטח אחד מהיקפי הבניה הגדולים בישראל, מצד שני אין כמעט אפשרות לקנות כיום דירות חדשות בבית שמש.

נשמע תרתי דסתרי, אז זהו – שלא.

הבניה המרכזית כיום בבית שמש מתבצעת בעיקר ברמת בית שמש ג'2. אם תקלעו לשם ביום בהיר תגלו מאות פועלי בניין שבונים למעלה מ- 2,000 יח"ד וזה בנוסף למאות יח"ד שנבנים בשכונת המשקפיים ועוד שכונות מסביב.

אבל כשבודקים לעומק מגלים כי עיקר הבניה מתבצעת על ידי קבוצות רכישה שמכרו את הדירות עוד לפני המכרז, כך שבפועל באם אתם רוצים לקנות דירה אין לכם ממש אפשרות כזו.

העסקאות היחידות שמתבצעות בקבוצות הרכישה הם כאלו של יד שניה, רוכשים שמוכרים דירה שקנו בעבר, וצריך להביא 50% הון עצמי. מדובר במכירה שהוא אירוע מס ולכן הרוכשים לא ממהרים למכור.

מעט מאד קבלנים זכו במכרזים בשעתו ורובם כבר מכרו את הדירות. תנסו למצוא כיום בשוק דירות של 3 או 4 חדרים ולא תמצאו. המוצר הזה לא קיים, כי הקבלנים השאירו את הדירות הגדולות למכירה בשלב של לפני האכלוס.

המצב הזה גרם לכך שלמרות שיש בניה מסיבית  בבית שמש, מחירי הדירות עלו! קחו לדוגמא דירות 5 חדרים שבעבר עלו 1.4 מיליון, לאחרונה הן מתקרבות לרף של 1.6 מיליון. למה, כי פשוט אין דירות בשוק אז המחירים עלו, עניין של היצע וביקוש.

מוכנים לשלם עוד 100 אלף שקל

מה שמדהים זו תופעה חדשה בבית שמש שהולכת וצוברת תאוצה: תושבים שמתגוררים באזורים אחרים בעיר כמו שכונת חפציבה, רמת בית שמש ב' ועוד – מוכרים את דירתם ורוכשים דירות ברמת בית שמש ג'2.

מדובר בתושבים שרוצים לא רק דירה גדולה אלא גם איכות חיים, והעובדה שבשכונות הישנות בבית שמש לא קיימת איכות חיים בעיקר בכל מה שנוגע לפיתוח הסביבתי, ולכן הם רוצים לרכוש דירות ברמב"ש ג'2.

לא נדיר למצוא אברכים שמכרו דירות של 140 מ"ר בשכונת חפציבה או רמב"ש ב' תמורת כ- 1.4 מיליון ורכשו דירות חמישה חדרים בקרית דזיקוב של בגודל של כ – 120 מ"ר ושילמו על כך למעלה ממאה – מאה וחמישים אלף שקל יותר (!), כי היה חשוב להם איכות החיים מסביב והאווירה החסידית בקריה.

משיחות שערכנו עם מתווכים בבית שמש מתברר כי מדובר בתופעה שקיימת בחודשים האחרונים, כשתושבי בית שמש השכונות הוותיקים מגיעים לסיור ברמב"ש ג'.2, הם רואים כיצד נבנתה פה עיר חדשה עם תשתיות טובות והם מקבלים את ההחלטה לעבור דירה ואף לשלם עליה יותר.

תגובה אחת ל: "תופעה: למרות הבניה המסיבית מחירי הדירות בבית שמש זינקו"

  1. בהר יונה 130 מטר ב800000 אלף

כתיבת תגובה