תוצאות המכרזים ברמת בית שמש ד/3: כ780 יח"ד לציבור החרדי

מתוצאות המכרזים שפורסמו השבוע מתברר כי המחיר לדירת שלושה חרדים כולל מפרסת וחניה יעמוד על כ- 800 אלף שקל. מכרז חוזר לדירות שלא היו להם זוכים יצא כבר בשבועות הקרובים . משה מונטג: "נמשיך להציף בעתיד הקרוב את השוק בבית שמש בעוד כשלושת אלפים יח"ד כבר בחודשים הקרובים".

משה מונטג על רקע העיר בית שמש. צילום: יח''צ

הצלחה חלקית למכרז הגדול ברמת בית שמש ד'3: מתוצאות המכרז שפרסמה אתמול רשמות מקרקעי ישראל (רמ"י) מתברר כי היזמים זכו בכ – 780 יח"ד במחיר ממוצע של כ – 7,700 אלף שקל למ"ר, שבתוספת מע"מ, חניה ומפרסת מחירה של דירת 3 חדרים תעמוד על כשמונה מאות אלף שקל.

לפי התוכנית של משרד השיכון, הדירות הללו יכנסו כבר בהגרלה הקרובה ("הגרלת נובמבר") של מחיר למשתכן שיהיו פתוחים גם לנרשמי סדרה ב', שהמשמעות שלה היא שגם הזוגות הצעירים החרדיים יוכלו להירשם להגרלה זו.

המכרז המקורי עמד על 1,450 יח"ד, והערכות הן שהזמן הקצר שעמד לרשות היזמים (תנאי המכרז שונו לטובה רק אחרי חג הסוכות), גרמו לרבים מהם שלא לגשת למכרז. אולם כבר בשבועות הקרובים יצאו הדירות למכרז חוזר והתקווה היא שיהיו זוכים לכלל הדירות במכרז.

יצויין, כי במכרז זה סבסדה המדינה 50 מליון שקלים מעלויות הפיתוח, מה שהוריד את מחירי הדירות בשכונה זו בכ-40 אלף שקלים לכל דירה. בנוסף, במכרז זה הוחלט לשנות את התמהיל ובניגוד לשאר השכונות בבית שמש שהתמהיל שם עמד על 80% מחיר למשתכן ו-20% שוק חופשי, בשכונה ד'3 30% מהדירות עם תוספת שבס יעברו למכירה בשוק החופשי, מה שהקטין את הסיכון של היזמים וגרם להם להשתתף במכרזים.

יו"ר הוועדה המקומית, הרב משה מונטג אמר בעקבות פרסום התוצאות כי הוא שמח על עוד מכרז גדול וחשוב לציבור החרדי שיעזור לזוגות הצעירים לרכוש את הדירות במחירים מוזלים בהנחה של 200-300 אלף שקל ממחירי השוק. "השקענו פה עבודה רבה לפני המכרז כדי לגרום לכמה שיותר יזמים לגשת למכרזים ובעזרת ה' נמשיך להציף בעתיד הקרוב את השוק בבית שמש בעוד כשלושת אלפים יח"ד כבר בחודשים הקרובים".

כתיבת תגובה