תחת גפנו: מ 288 יח"ד בשכונת הגפן בבית שמש יבנו כ 1,800 דירות

ראש העיר אבוטבול: "כ-20.000 יחידות דיור נמצאים בתהליכי בינוי, רובם ככולם ברמת בית שמש, ולכן בכדי לשמור על רצף הבניה בעיר צריך לצרף גם את השכונות הוותיקות להתחדשות העירונית

אילוסטרציה: שכונת הגפן | צילום: עיריית בית שמש

ביום ראשון בשבוע שעבר התכסו תושבי שכונת הגפן בעיר הוותיקה לכינוס ראשון לקראת צאתה לדרך של תוכנית פינוי בינוי בשכונה, תוכנית שאמורה לשנות את פניה של השכונה, אך לשם כך כמובן צריך התארגנות של תושבים, ואת זה מנסים לקדם בשבועות האחרונים ראש העיר משה אבוטבול יחד עם יו"ר סיעת הליכוד שלום אדרי.

הכינוס נערך באולם בית הכנסת של העדה הבוכרית ברחוב הגפן, ונשאו בו דברים ראש העיר משה אבוטבול, ממונה תכנון ובניה משה מונטג, יו"ר סיעת הליכוד שלום אדרי ממונה התחדשות עירונית, מ"מ ממונה תוכנית פינוי בינוי חבר העירייה מנשה אליאס. מר גדי בט, מנהל הפרויקט, ואדריכל הפרויקט, מר שחר בן חמו. כן נשאו דברים נציגי משרד השיכון ופרוייקט שיקום שכונות.

שכונת הגפן, שכונה שיש בה כיום רק 288 יח"ד, ולפי התוכנית הראשונית של משרד השיכון ניתן להפוך את השכונה לשכונה עם למעלה מ-1800 יחידות דיור, ועל זה יש להוסיף גם מבני ציבור, פארקים, ומתקנים ציבוריים.

ראש העיר משה אבוטבול אמר כי זו בשורה חשובה לא רק לבית שמש הוותיקה ולא רק לתושבי שכונת הגפן, אלא זו בשורה לבית שמש כולה, שכן ככל שהעיר בית שמש תעבור חידוש וריענון זה ישפיע על כלל התושבים, ויחזק את העוגנים החשובים שיש בבית שמש כעיר שמחברת בין העבר לעתיד.

"בבית שמש" אמר אבוטבול, "נמצאים בתהליכי בינוי כ-20.000 יחידות דיור, רובם ככולם ברמת בית שמש, ולכן בכדי לשמור על רצף הבניה בעיר צריך לצרף גם את השכונות הוותיקות להתחדשות העירונית, התחלנו בשכונת ביאליק ועכשיו מגיע תורה של שכונת הגפן, אך בעז"ה לא נעצור כאן ונמשיך לשכונות נוספות".

כזכור ההחלטה של משרד השיכון לקדם תוכנית פינוי בינוי בשכונת הגפן, התקבלה בעירייה לפני מספר חודשים, עת הגיע מכתב רשמי  מטעם הרשות להתחדשות עירונית במשרד השיכון אל ראש העיר משה אבוטבול, בו נכתב "הריני להודיעך כי הוועדה המייעצת להתחדשות עירונית דנה במתחמים שהוגשו למיון שני במסלול פינוי בינוי. הוועדה החליטה כי מתחם הגפן בבית שמש עמד בתנאים ההכרחיים בשלב המיון השני בפרויקט ונכלל בין המתחמים אשר הוועדה תמליץ על הכרזתם".

אומדן המסגרת התקציבית שתעמיד הממשלה לצורך הפרויקט עומד על כ-3 מיליון שקלים, כאשר במקביל משרד השיכון יעביר לעירייה מימון חד פעמי של כ-60 אלף שקלים בגין הכנת חומר למיון השני על הפרויקט.

כתיבת תגובה