תנורים, לפטופים, מקררים ומזגנים, זה מה שקנינו השנה

מה חפשנו לקנות בשנה האחרונה? מתי מחפשים עו"ד ומתי אוהלים? דוח הצרכנות של אתר הצרכנות זאפ חושף הכל על הרגלי הקנייה של הישראלי המצוי.

קונים ברשת. אילוסטרציה: tuthelens | שאטרסטוק

זאפ, קבוצת אתרי הצרכנות המובילה בישראל, מציגה את דוח הצרכנות של ישראל לשנת 2017. הדו"ח מציג ניתוח פרופיל הצרכן הישראלי ונשען על ניתוח השימושים, הצרכים והמגמות של הצרכן במגוון רחב של תחומים ומבוסס על מערכות אנליזה וביג דאטה של כלל אתרי הקבוצה, המציגות מידע סטטיסטי של התנהגות גולשים. המידע מבוסס על 4 מיליון גולשים ייחודיים, 16 מיליון ביקורים בחודש ומאות אלפי עסקים בישראל הרשומים במאגרי המידע של הקבוצה.

 

מה הצרכן הישראלי מחפש?

המוצרים הפופולאריים ביותר לשנת 2017 הם תנורים, לפטופים, מקררים, מזגנים, מצלמות ושואבי אבק. כשהתחומים המחופשים בין היתר הינם מסעדות והזמנת מזון (10.5%), 12% בחיפוש עורכי דין, כאשר רוב הפניות לעורכי דין לגירושין ומשפחה הם ביום א', ככל הנראה כאפקט נלווה לסוף השבוע המשפחתי. גידול של 17% ברכישת בגדים און ליין, ועלייה של 500% ברכישת בגדי ילדים און ליין לעומת השנה החולפת.

גם למועדים הישראלים ישנה השפעה על הצריכה של הישראלים. טרנד היוגורטריות תופס תאוצה עם פתיחה של 67 סניפים חדשים השנה.

In & out  – הטרנדים של שנת 2017

נמצאה עלייה של 66% במצלמות לרכב, וזאת בעקבות יבוא רשמי של המוצר שהפך אותו לנגיש וזול יותר. מצאנו כי חודש מאי היה חודש הספינר, עם עלייה של 367% בחיפושים בקטגוריית הצעצועים, והשאיר חותם דרמטי. עלייה של 612% בחיפושי האברבורד. מצד שני, ניכרת ירידה של 25% בחיפוש הרחפנים, 45% בחיפושים משקפי VR וירידה של 30% בחיפושי מצלמות אקסטרים, אשר היוותה מגמה מרכזית בשנת 2016, וזאת בעקבות התרסקות מניית gopro.

השקות הטלפונים החדשים, ביניהם אייפון X, אייפון 8 וסמסונג note-8, כנראה השפיעו מאוד על הצרכן הישראלי והסברה היא לפי מחקרים שהריסת הטלפון משמשת כתירוץ לקניית חדש, מאחר והייתה עלייה של 96% בחיפושי מעבדות הסלולר באותה תקופה. נמצא כי היום הכי חזק למשלוחים הוא היום לפני פסח.

 

המס יורד והביקוש עולה

בעקבות הורדת מס הקנייה על הטלפונים הסלולריים בחודש אפריל, נרשמה עלייה של 150% בחיפושים סלולריים למשך חודשיים. ממצאי הדוח מראים כי ישנה עלייה בחיפושים של מוצרים ידידותיים לסביבה ומעדיפים ערכים על טרנדים. מצאנו כי הגולשים חיפשו הכי הרבה מידע על דשא סינטטי (עלייה של 240% לעומת שנת 2016), ניכרת עלייה משמעותית בחיפושים של בנייה ירוקה, מחזור, אנרגיה וסולארי. ממצאים אשר מראים את גידול במודעות החברתית והפגנת אחריות כלפי הסביבה והחברה

אילן צחי, מנכ"ל קבוצת זאפ: "עיקרי הדוח מצביעים על עלייה במעורבותו של הצרכן בהיבטים שונים החל משלב איסוף מידע מקדים טרם קבלת החלטה, העמקת השימוש בכלים להשוואת מוצרים כגון : גרף מגמות מחיר ופופולאריות, השוואות בין דגמים ומודלים, התראות מחיר, חוות דעת על מוצרים וחנויות, מיון לפי פופולאריות, מיון לפי דירוג גולשים,   וצורך במציאת ההצעה הטובה ביותר. ניכרת עלייה משמעותית בכתיבת חוות דעת מצד הצרכן מתוך הבנה של הכוח והמשמעות של חוות הדעת ככלי חשוב לקבלת החלטה ולשיתוף צרכנים אחרים. עוד נמצא כי הצרכן הישראלי מפגין יותר ויותר אחריות סביבתית והרגלי הצריכה שלו מושפעים מאירועים אקטואליים ומטרנדים מקומיים וגלובליים." מוסיף צחי.

כתיבת תגובה