אוטוטוקס ו Griiip הדגימו את יישום ראשון מסוגו למרוצי מכוניות

לדברי החברות הישראליות, פתרון ה-V2V לספורט מוטורי אותו הן הדגימו צפוי למנוע חלק ניכר מהתאונות ומהנפגעים במרוצי מכוניות למקצוענים ולחובבים

הניסוי של אוטוטוקס ו-Griiip

החברות הישראליות אוטוטוקס (Autotalks) ו-Griiip הדגימו את יישום ה-V2V) Vehicle to Vehicle – תקשורת בין כלי רכב) הראשון בעולם למרוצי מכוניות. כחלק מההדגמה, שהתקיימה בפארק הספורט המוטורי החדש בבאר שבע, Griiip, המפתחת מכונית מרוץ מהדור הבא, ציידה את כל מכוניות המרוץ שלה מדגם G1 על מסלול המרוצים עם פתרון ה-V2V המלא של אוטוטוקס, הכולל את מערך השבבים CRATON2. לדברי החברות, פתרון ה-V2V לספורט מוטורי אותו הן הדגימו צפוי למנוע חלק ניכר מהתאונות ומהנפגעים במרוצי מכוניות למקצוענים ולחובבים.

פתרון ה-V2V לספורט המוטורי של אוטוטוקס ו-Griiip מסוגל להבין מתי מכונית מרוץ מסכנת באופן חמור את הבטיחות של נהגים אחרים – לדוגמא, כשנהג מאבד שליטה על המכונית ועוצר במיקום מסוכן על מסלול המרוצים או כשמכונית מרוץ מאטה באופן לא צפוי. בתסריטים מסוג זה, המערכת שולחת באופן מיידי התראה לכל הנהגים המתקרבים לסכנה בכדי למנוע התנגשות. ההתראה מוצגת כאורות צהובים מהבהבים וכצליל של זמזם שמתעצמים ככל שהמכונית מתקרבת לאזור הסכנה. היכולת לספק אזהרה מיידית וברורה במקום להמתין לדגל צהוב כמקובל במסלולי מרוצים תאפשר למנוע תאונות קטלניות על מסלולי מרוץ, שעלולות לעיתים קרובות להפוך לתאונות שרשרת בשל המהירויות הגבוהות.

"העובדה שאוטוטוקס ו-Griiip היו הראשונות שהדגימו בהצלחה פתרון V2V למסלול מרוצים היא לא מקרית", אמר חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס. "ההדגמה לא רק מעידה על המחויבות שלנו להציל חיים באמצעות טכנולוגיית V2V אפקטיבית, אלא גם מראה שהטכנולוגיה שלנו מספיק עמידה בכדי לעמוד בסביבה תובענית שנעה במהירות שיא כמו סביבת מרוצי המכוניות, שבה תאונות מתרחשות לעיתים כה קרובות. בכוונתנו להמשיך להדגים מימושי V2V מצילי חיים בכמה שיותר סביבות".

"Griiip פועלת כפלטפורמת פיתוח ושער גישה לטכנולוגיות חדשות בעולם הספורט המוטורי במטרה לשפר כל היבט בתחום זה, תוך הצבת הבטיחות בעדיפות עליונה", אמר תמיר פלצ'ינסקי, מנכ"ל Griiip. "באמצעות השימוש בטכנולוגיית אוטוטוקס, ביכולתנו לספק לנהגי ה-G1 אזהרות מיידיות ומדויקות ולוודא שהם בטוחים יותר על המסלול".

הניסוי של אוטוטוקס ו-Griiip

אוטוטוקס המספקת פתרונות חדשניים, מסייעת לצמצם תאונות ולשפר ניידות בכבישים באמצעות מערכי השבבים שלה המורשים לשימוש ביישומי רכב. מערכי השבבים מציעים את פתרון תקשורת ה-V2X המתקדם ביותר ובעל הרמה הגבוהה ביותר של ביצועים ואבטחה אמיתית, שמתוכנן עבור כלי רכב אוטונומיים. הטכנולוגיה המתקדמת של אוטוטוקס מיועדת להתקנה המונית בשנת 2019 ומשלימה את המידע המגיע מחיישנים אחרים ובפרט במצבים של היעדר קו ראייה ישיר, מזג אוויר קשה או תנאי תאורה ירודים. הטכנולוגיה משפרת באופן ניכר את הבטיחות הכוללת בכבישים ומתאמת באופן אפקטיבי בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנוענים והולכי רגל. המפרט של מערכי השבבים עולה על כל הדרישות שנקבעו על ידי הוראת משרד התחבורה האמריקני.

griiip היא חברה ישראלית למכוניות מרוץ, המתכננת ומייצרת מכוניות מרוץ חדשניות. המכונית הראשונה של החברה, G1, מונעת באמצעות מנוע Aprilia V4 1000cc, מיועדת להתחיל להתחרות בתחרות ה-'G1 Series' באיטליה. בהתאם לחזון החברה להביא את הספורט המוטורי בחזרה לידי האנשים, Griiip מפתחת מערך של שירותים טכנולוגיים שיעצימו את חוויית הספורט המוטורי ויחוללו בו מהפכה. Griiip הציבה לעצמה למטרה לספק את חוויית המרוצים המרגשת ביותר עבור אוהדים ונהגים, לצמצם את עלות המרוצים ולשפר את הבטיחות.

כתיבת תגובה