אושרה בטרומית: הצעת תיקון לחוק התעבורה של חה"כ אייכלר

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק ל"תיקון פקודת התעבורה – מרכז שירות ארצי לעניין כרטיס רב-קו" של חבר הכנסת ישראל אייכלר. מה זה אומר, וכמה התנגדו?

ח"כ ישראל אייכלר | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הציבור החרדי עושה שימוש נרחב בתחבורה הציבורית – בעיקר באוטובוסים. רבים מהם נופלים לעיתים בין הכיסאות, בגלל בעיות ב'רב-קו'.

כעת, נראה שהפתרון כבר באופק: מליאת הכנסת אישרה השבוע פה אחד הצעת החוק של אחד מנציגי הציבור הבולטים, חבר-הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה). כל 27 החברים שהיו במליאה תמכו בהחלטה.

החוק, "תיקון פקודת התעבורה – מרכז שירות ארצי לעניין כרטיס רב-קו", מציע "לקבוע שיוקם במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מרכז שירות ארצי לעניין כרטיס רב-קו (להלן – מרכז השירות הארצי), שירכז את מתן השירות לציבור הנוסעים בנוגע לכרטיס רב-קו". מרכז השירות הארצי, בין היתר, יקים מרכזי שירות בפריסה ארצית לשם הנפקת כרטיסי רב-קו ובירור הסכום הטעון בכרטיס, ויטפל בפניות ציבור בנושא כרטיס רב-קו.

בדברי ההסבר נכתב: "מאז הונהג כרטיס הרב קו בתחבורה הציבורית, מתקשה האזרח לדעת מה הסכום הטעון בכרטיס, בעיקר באוטובוסים. כמו כן, הנוסע חייב להטעין את כרטיס הרב-קו אצל נהג האוטובוס או במוקדים מעטים שאינם זמינים בהכרח לציבור הרחב. לאור תלונות ציבור על בעיות בקבלת החזר כספי, על טעויות במערכות המחשוב הנוגעות לכרטיסי רב-קו, וכן על עיכוב בהעברת החזר כספי, תוך טרטור הנוסעים, אין מנוס מהקמת מרכז בלתי תלוי בחברות התחבורה, שירכז וימחשב את מערך כרטיסי הרב-קו שהוא בעצם כרטיס אשראי לתחבורה".

כתיבת תגובה