אחרי אירופה, גם בירושלים יגבילו כניסת רכבי דיזל לעיר

בחודשים האחרונים דיווחנו לא פעם על הכוונה ליישם הגבלת כניסה למכוניות בעלות מנוע דיזל לכמה ערים חשובות באירופה – וגם בחיפה, והבאה בתור היא בירת ישראל. מתי זה יתחיל וכמה זה יעלה?

תיקון מנוע דיזל. צילום: Photology1971 | שאטרסטוק

השר לענייני ירושלים, האחראי גם על המשרד להגנת הסביבה – משלב בין שני המשרדים שתחת אחריותו למען חיים בריאים יותר לתושבי הבירה: המשרד להגנת הסביבה הודיע כי יקצה 10 מיליון שקל לסיוע לעיריית ירושלים בהקמת "אזור אוויר נקי" במרכז העיר, שאליו תוגבל הכניסה לרכבי דיזל מזהמים.

על-פי התוכנית, בעתיד יורחב האזור גם לשכונות החרדיות במרכז ירושלים. ככל הנראה מדובר על שכונות גאולה, מאה שערים ושמואל הנביא. בעתיד יורחב הפרויקט גם למזרח ירושלים.

10 מיליון שקל נוספים יוקצו בידי המשרד להגנת הסביבה לסבסוד התקנת מאות מסנני חלקיקים, במטרה להפחית את זיהום האוויר. העבודות תחלנה כבר בזמן הקרוב, ובתוך כחצי שנה כ-100 אוטובוסים כבר יהיו מצוידים במסננים.

בנוסף, יירכשו 10 אוטובוסים חשמליים,  בעלות של 4 מיליון שקלים. האוטובוסים, שינועו בקווים פנימיים בעיר, ירכשו בידי חברות התחבורה הציבורית הפועלות בבירה, כאשר המשרד להגנת הסביבה יסייע לנושא עם מענק של 4 מיליון שקל.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "העיר ירושלים היא הגדולה בערי בישראל, והיא מהווה מרכז מטרופוליני, תעסוקתי, כלכלי וחברתי. בירושלים עומס תחבורתי כבד, אשר מביא לפליטת מזהמים מוגברת, כפי שנמדד על ידי תחנות ניטור האוויר הצמודות לצירי תחבורה ראשיים בעיר. היקף התנועה בעיר צפוי לעלות עם השנים וכך להעלות את היקף זיהום האוויר. מטרת התכנית היא להביא לצמצום הזיהום מרכבי דיזל בעיר ולשפר באופן משמעותי את בריאות התושבים ואיכות חייהם".

ל'ביזנעס' נודע כי בהמשך יינתן סיוע במימון מסננים להפחתת זיהום האוויר מרכבי דיזל ישנים וסיוע ברכישת אוטובוסים חשמליים מופחתי זיהום.

כזכור, לאחרונה דיווחנו כי מועצת העיר חיפה אישרה ברוב קולות חוק עזר עירוני, חוק עזר עירוני, המהווה נדבך נוסף בקידום אזור אויר נקי בחיפה. זו העיר הראשונה בישראל שמצהירה שרכבי דיזל מזהמים לא יכנסו לתחומה, כנהוג ביותר מ-200 ערים באירופה.

כתיבת תגובה