אחרי האקזיט: 'מובילאיי' תבנה מגדל משרדים בירושלים

מעלה את ירושלים על ראש שמחתה: חברת 'מובילאיי', שהדהימה את הישראלים לפני כחודשיים בזכות 'אקזיט' ענק, לא שוכחת את ירושלים בירתנו: החברה תגייס 4,000 מהנדסים ירושלמים, ותקים בניין בן 30 קומות

בית מובילאיי בירושלים. הדמיה

עיריית ירושלים תביא ביום רביעי השבוע לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובניה את תכנית הרחבת קמפוס חברת 'מובילאיי'. החברה תבנה בפארק ההיי-טק בהר חוצבים מגדל בן 30 קומות, מבנה בן 8 קומות,ו- 4 קומות חנייה תת-קרקעיים.

'מובילאיי' הגיעה לכותרות לפני חודשיים, כגאווה לאומית, לאחר שחברת 'אינטל' רכשה את החברה בירושלמית בעסקה הגדולה ביותר בתולדות ישראל, שעמדה על כ-15 מיליארד שקלים. אחרי הרכישה הודיעה 'אינטל' כי תעביר את מרכז הפיתוח הבין-לאומי שלה לרכבים האוטונומיים לירושלים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

בעקבות ההחלטה, הוחלט כאמור לבנות 2 מבנים נוספים סמוך למרכז 'מובילאיי' בירושלים – ולא פחות חשוב: בשנים הקרובות תגייס החברה עוד 4,000 מהנדסים ירושלמים. הדבר יאיץ את צמיחת ענף ההיי-טק בירושלים ויביא להשקעות נוספות בה.

בשנתיים האחרונות חלה עלייה של 28% במועסקים בהיי-טק בירושלים (לעומת ממוצע ארצי של 8%). בשנת 2013 היו 14,400 מועסקים בהי-טק בירושלים, לעומת 18,500 בשנת 2015.

בשלוש השנים האחרונות מספר הסטרטאפים בירושלים הכפיל את עצמו מ- 250 ל- 500 חברות (יותר מ- 100 בכל שנה) והשקעה בחברות ירושלמיות גדלה מ-58 מיליון דולר ל- 250- מיליון דולר, זאת לאחר שנים בהם בכל שנה היו נפתחים בעיר 25 חברות חדשות בלבד.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, אמר: "'מובילאיי' היא גאווה ירושלמית שהציבה את ירושלים כמובילה בתחום פיתוח הרכב האוטונומי. התרחבותה של 'מובילאיי' בירושלים היא עדות נוספת לחוזקו ועוצמתו של ענף ההייטק בירושלים שנמצא בפריחה והתרחבות אדירה. אנו נמשיך לפתח את תעשיית ההייטק בעיר ונמשוך עוד חברות בינלאומיות שיחזקו את כלכלת העיר, ייצרו מקומות עבודה חדשים וייהנו מהמוחות הטובים ביותר בעולם".

תגובה אחת ל: "אחרי האקזיט: 'מובילאיי' תבנה מגדל משרדים בירושלים"

  1. זה אומר שהפקקים בדרך מרמות בבוקר הולכים להיות ארוכים
    יותר איפה הנציגים שלנו כשצריך אותם
    סתם שאלה אלפי אברכים מבזבזים זמנם בהוצאת תארים בתכנות תוך ויתור כבד על הבית יר"ש ודכו'
    כמה מהם הצליחו להתקבל או יצליחו להתקבל למוביליי ודומיו אני יודע אתם תתחילו להצביע על פלוני ואלמוני שהצליח מאד ומרויח 20.000 ש"ח וכו'
    גם אני מכיר ! אבל היכן כל האלפים כן אלפים שמשקיעים כסף וזמן ומגיעים לכלום

כתיבת תגובה