אחרי שנים, תחל כריית מנהרות הרכבת בפאתי בני-ברק

חודשים לפני המועד המתוכנן: כריית מנהרות הקו האדום מתחת לתל-אביב וגוש-דן יוצאת לדרך. "חזון הרכבת הקלה שרבים הטילו ספק לגביו, הופך היום למציאות"

עבודות הרכבת הקלה בת"א | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ביום ראשון הבא, כ"ג בשבט (19 בפברואר 2017), תחל כריית המנהרות שישמשו את הרכבת הקלה ב"קו האדום" בתל-אביב. העבודות יחלו 4 חודשים לפני המועד שתוכנן מלכתחילה, והן תתבצענה באמצעות 8 מכונות ענק מסוג TBM (Tunnel Boring Machine) שיכרו בצמדים את החלק התת קרקעי של הקו, העובר בתחומי הערים בני-ברק, רמת-גן ותל-אביב. מדובר בקטע באורך של כ-12 קילומטרים ובעומק של 30 מטרים מתחת לקרקע.

אורכה של כל אחת מהמכונות עומד על 115 מטרים, ובקוטר של כ-7.5 מטרים. משקלה של כל מכונה מגיע לכ-900 טון. 20 פועלים ומהנדסים מחברת הכרייה הסינית CRTG  נמצאים בתוך המכונה בכל רגע נתון וקצב ההתקדמות של כל אחת מהן מגיע ל-10 מטרים ליום.

לכל מכונת כרייה צמוד מסוע שתפקידו לפנות לאחור את העפר. המכונה גם מרכיבה באמצעות מערכת רובוטית הידראולית את טבעות הבטון של דיפון המנהרה. הכרייה תתבצע בעומק האדמה מבלי לגרום לרעידות או להפרעות על פני השטח.

שר התחבורה ישראל כץ, אמר: "הורתי להוציא לדרך את הפרויקט לפני כשנתיים, לאחר שנים של דחיות ועיכובים. העבודות להקמת הרכבת נמצאות כיום בעיצומן. ובשבוע הבא תחל כריית מנהרות הקו האדום, ארבעה חודשים לפני המועד המתוכנן. חזון הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב שרבים הטילו ספק לגביו, הופך היום למציאות".

 

כתיבת תגובה