איימן עודה: "אנחנו רוצים חלק ועוד חלק עד שנקבל הכל"

במשפט קצר גילם נציג הרשימה הערבית המשותפת את תפיסת העולם הערבית. אנחנו רוצים חלק ועוד חלק עד שנקבל את הכל… בדבריו שנאמרו בוועידת דה מרקר לחברה הערבית התייחס עודה לתכנית הכלכלית לטובת המגזר הערבי

לא נאמר תודה לממשלה. צילום: רמי שלוש

חה"כ איימן עודה, יושב ראש הרשימה הערבית המשותפת תקף היום (ב) בוועידת 'דה-מרקר' ובנק לאומי לחברה הערבית את ראש הממשלה ושרי הממשלה בטענה כי הציתו אש שנאה בעקבות ההצתות של הימים האחרונים.

עודה אמר כי דבריהם "פגעו באוכלוסייה ששמרה על המקום והטבע הזה במשך שנים". עודה לא הסביר את צהלות השמחה של ערבים רבים ברשתות החברתיות כמו גם לא את דבריהם של מנהיגים בציבור הערבי ביהודה, שומרון וחבל עזה.

עוד אמר עודה בוועידה שהתקיימה היום במלון גולדן קראון בנצרת, כי התכנית הכלכלית שגיבשה הממשלה לטובת הציבור הערבי "היא רק חלק קטן מהזכויות שלנו. זה לא נכון שנאמר לממשלה תודה על התכנית הזו, כי היא רק חלק קטן מן המגיע לנו".

עודה התייחס גם לכוונת הממשלה לקדם את הבנייה בישראל, ואמר: "בתכנית הכלכלית של הממשלה, נושא התכנון והבניה הוא עניין גדול. מדינת ישראל בנתה 700 ישובים חדשים ליהודים מהקמת המדינה, ואפס לערבים. אנו רוצים עוד בניה רוויה. יש לנו ישיבה בשבוע הבא עם שר הבינוי גלנט, וניאבק כדי שהכסף יושקע במקומות הנכונים". הוא לא התייחס לאישורן של תכניות לבניית אלפי יחידות דיור לציבור הערבי בישובים ערביים.

עודה אוחז במקל בשני קצותיו. מחד הוא מדבר במתק שפתיים בוועידת דה-מרקר וטוען שנועדנו לחיות כאן ביחד. מאידך הוא לא מפסיק להסית וליזום פרובוקציות מהסוג הנחות. כך למשל סירב להשתתף בהלווייתו של שמעון פרס, "אדריכל השלום", השתתף ונאם בעצרת שנערכה ברמאלל-ה לזכרו של הארכי מחבל יאסר ערפאת, והפעיל את משלחת הרשות הערבית באו"ם לדרוש ועדת חקירה בינלאומית אודות יחסה של ישראל למיעוט הערבי.

2 תגובות ל: "איימן עודה: "אנחנו רוצים חלק ועוד חלק עד שנקבל הכל""

  1. אדון עודה: שכחת ששליש קיבלתם ב-1948 כשרציתם לחסל אותנו, את השליש השני כבר קיבלתם ב-1967 כשניסיתם פעם שנייה לחסל אותנו, ואין ספק שתקבלו עד העצם בקרוב כי אתם טיפשים שלא לומדים מאומה. עודה, לך לעירק או לסוריה או ללוב ושם תסתכל בראי ותבין על מה אתה תוותר באם תצליח שוב בהסתה!!

  2. לא יאומן עד כמה אנו היהודים מטומטמים רפה מוח, רק כשנלחץ לקיר נזכר להתעשת, המחבל הערבי הזה תוקע לנו אצבע בעין ואנחנו שותקים

כתיבת תגובה