אילת: העירייה מזהירה את העסקים; שמרו על הפטור ממע"מ

אילת עם הפנים לעסקים הקטנים. עיריית אילת קיימה בשבוע הקודם כנס מיוחד לבעלי עסקים מהעיר בו הציגה את תכניתה לקידום ופיתוח עסקים בעיר. מאות בעלי עסקים מהעיר הגיעו להשתתף באירוע שהתקיים לראשונה

שר הכלכלה אלי כהן והנהלת העירייה בכנס אילת לעסקים. צילום: יניב כהן

לראשונה, קיימה עיריית אילת בשבוע שעבר את 'כנס אילת לעסקים', במהלכו הציגה העירייה לבעלי העסקים את תכניתה לקידום ופיתוח עסקים באילת, הכוללת הקמת יחידה חדשה לפיתוח כלכלי ויזמות, בניית מסלול מהיר במתכונת של one stop shop, פטורים והטבות לבעלי עסקים, תעדוף עסקים אילתיים במכרזי העירייה, עידוד קנייה מעסקים מקומיים, בניית חבילת סיוע לעסק ירוק, פלטפורמה אינטרנטית לעסקים, תחרות שנתית נושאת פרסים לעסקים מצטיינים ועוד.

בעלי העסקים שהשתתפו בכנס שמעו בין היתר הרצאה מרתקת על הכלים שמציע פייסבוק כולל טיפים ליישום, מי שמסר את ההרצאה היה מרקו מיקיאלי (בן אילת), ראש תחום משרדי הפרסום בפייסבוק ישראל.

שר הכלכלה והתעשייה, חה"כ אלי כהן (כולנו), פרס בפני בעלי העסקים את ההטבות שקידם לטובת העצמאים, כולל חוק הפנסיה לעצמאים, הפחתת מסים ועמלות ובקרוב מהפיכת רישוי העסקים. "אילת היא אחת הערים שיש בהם ניהול מקצועי, יוזמה, יצירתיות ומעוף", אמר כהן והוסיף כי על רקע הצלחת ה'האב' באילת, יאמץ משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל את המודל אותו יציע לערים נוספות בארץ, בדגש על ערי פריפריה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

בפתח הכנס, פרס ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי את האתגרים עמם מתמודדת אילת. הלוי אמר כי "עיריית אילת פועלת לפיתוחם וביסוסם של ענפי המסחר, התעשייה והשירותים בעיר לצד קידום ופיתוח התיירות. כעירייה המעודדת יזמות, אנו שואפים ליצור מגוון תעסוקתי רחב לצד ענף התיירות, במטרה ליצור מקורות פרנסה ותעסוקה נוספים ובכך לבסס את כלכלת העיר.

"בתוך כך, אנו פועלים נמרצות לקידום ופיתוח אזורי התעסוקה ומרכזי המסחר ומקדמים בברכה חברות ומפעלים מובילים המבקשים לקבוע מושבם באילת. הצלחת העסקים באילת, תקדם את כלכלת העיר ותסייע לצמיחתה" אמר ראש העירייה והוסיף: "יישום התכניות יביא לכך שאילת תהיה עיר עצמאית ועשירה עם איכות חיים גבוהה".

סגנו וממלא מקומו, אלי לנקרי, שהיה זה שיזם והוביל את התכנית העירונית לקידום עסקים באילת ואת הכנס כולו, אמר כי "העסקים הקטנים והבינוניים באילת מהווים את עמוד השדרה של הכלכלה העירונית, הם הלב הפועם שלה, הם מנוע צמיחה חשוב לעיר ומקור תעסוקה חשוב ביותר, חשוב לנו להעביר להם מסר מאד ברור, שלעירייה אכפת מהם ושאנחנו רוצים לעזור ולסייע להם ולהביא להצלחתם".

במסגרת הכנס הציג לנקרי את עיקרי התכנית. באותה נשימה העביר לנקרי מסר חד וברור לבעלי העסקים, לפיו על כל בעלי העסקים ללא יוצא מן הכלל, חלה החובה לשמור על הפטור ממע"מ, עליו נאבקת הנהלת העירייה כבר מספר שנים מול גורמי אוצר, המבקשים לבטל אותו.

מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, רן קיוויתי, ברך על קיום הכנס ושיבח את הנהלת העירייה על התכנית. הוא הזמין את בעלי העסקים ליהנות משירותי מעוף אילת, כזרוע הביצועית של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, המסייעת לעסקים קיימים וליזמים בתחילת דרכם.

עיריית אילת, ענקיות האינטרנט Google ו-Wix ועמותת ׳עתידים׳, העניקו במהלך הכנס, חינם, עשרות חבילות דיגיטליות לבעלי עסקים באילת. עמותת 'עתידים' היא זו שחיברה את שתי ענקיות האינטרנט אל העירייה ובמסגרת תכנית "הסטארטר הדיגיטלי" ייהנו בעלי עסקים מחבילה לקידום העסק ברשת האינטרנט. הליווי וההדרכה מבוצעים על-ידי מאות סטודנטים ובוגרים של עמותת ׳עתידים׳ שגדלו באילת ורוצים לתרום לפיתוחה.

בכנס לקחו חלק כ-400 בעלי עסקים ועשרות מציגים, בהם יחידות העירייה, סניף אילת של מעוף, מועדון רוטרי, בנקים ועוד, שציידו את בעלי העסקים במידע ובכלים.

כתיבת תגובה