איפה מומלץ להשקיע: דירה או נדל"ן מניב

שנתיים אחרי ששר האוצר, משה כחלון סימן את המשקיעים כאויבי העם – יצאנו לבדוק האם עדיין שווה להשקיע בדירה או בנדל"ן מניב. מתברר שהמשקיעים לא ממש נעלמו מהשוק – כל הפרטים

בעוד ששוק הדיור נמצא בקפאון עמוק ואין כמעט עסקאות בתחום, שוק הנדל"ן המניב פורח; בעוד שהתשואות על דירות בפריפריה מגרדות את ה – 4% מלמטה, בשוק המסחרי התשואות הן חלומיות עם שוכרים בחוזים ארוכי טווח – וזה ההסבר לתנופה שהשוק הזה חווה בשנים האחרונות.

אם ניקח לדוגמא את פרויקט 'השדרה' בבית שמש, נוכל לקבל מושג על שוק הנדל"ן המניב. מדובר במרכז המסחרי הגדול ביותר בבית שמש שנבנה  בהשקעה של כ- 250,000 מיליון שקלים – וכל זה קורה בעיר שנמצאת במגמת צמיחה חסרת תקדים. אין עוד כמעט ערים כאלו בישראל עם רמת צמיחה כה מרשימה.

למעלה מ-50% מהחנויות בפרויקט, שנמצא כרגע בבנייה, כבר נמכרו לבעלי רשתות ומשקיעים. יתר החנויות מוצעות כעת למכירה לבעלי הון עצמי של 500,000 ש"ח המעוניינים לרכוש חנות להשקעה או לפתוח חנות במרכז החדש, וזה במקום להשקיע את הכסף בדירה שכוחה בפריפריה שמושכרת לאנשים קשיי יום…

פרויקט השדרה עומד לשנות את פניה של בית שמש והיא עומדת להפוך למכרז המסחרי הגדול ביותר בעיר עבור הציבור החרדי וצפוי לשרת את צרכיהם של מאות אלפי תושבי שכונות רמת בית שמש, אשר חלקן כבר מאוכלסות והיתר מצויות בבנייה ובפיתוח.

הלוקשיין מנצח

בנדל"ן יש דבר אחד שצריך לבדוק: לוקיישן.

זה נכון לגבי כל דירה שקונים להשקעה ונכון שבעתיים בנכס מסחרי. המיקום הוא זה שיקבע האם מדובר בהשקעה שתניב רווח חלומי או שזו תהיה עוד השקעה כושלת.

במקרה של פרויקט 'השדרה', הלוקשיין לוקח בהליכה. ניתן לראות בצילום אוויר של הפרויקט את המיקום האסטרטגי שלו ברמות בית שמש. הפרויקט ממוקם בנקודת החיבור בין 3 השכונות: רמה א', רמה ג'1 וג' 2, צמוד אליו מתוכנן מסוף האוטובוסים של האזור.

בנוסף, כאשר רוכשים חנות במרכז מסחרי, הדבר החשוב ביותר לבדוק הוא כמות התעבורה הפוטנציאלית במרכז המסחרי. מעבר למיקום האסטרטגי של הפרויקט, הוא נבנה באחת הערים הצומחות בישראל.

אוכלוסיית בית שמש גדלה במהירות אדירה. בשנת 2010 עוד היו בעיר 80,000 תושבים. בשנת 2016 כבר כמעט 120,000 תושבים והציפייה היא בשנת 2025 העיר תגדל ל250,000 תושבים – אחת הערים הגדולות בישראל. פרויקט השדרה יהיה אחד המרכזים המסחריים העמוסים בארץ.

 

השילוב המוצלח

ההשקעה בפרויקט – פרויקט "השדרה", שתוכנן על ידי האדריכל הנודע גיורא גור ז"ל, נבנה על ידי החברות רובין לנדסמן ורם ישראל המתמחות בבניית פרויקטים עבור המגזר החרדי – הוא שילוב מוצלח שמשחק לטובת המשקיעים.

המרכז המסחרי החדש, שיהיה סגור בשבת ויותאם עבור האוכלוסייה החרדית, ישתרע על פני 20 אלף מ"ר של שטחי מסחר, שיתפרסו על פני ארבע קומות. שתיים מהקומות יכללו שדרות פתוחות של חנויות, קומה מקורה תוקדש למותגים מובילים ובקומה הרביעית ימוקם סופרמרקט ענק.

בין הקומות יקשרו דרגנועים ומסועים, לשמירה על זרימה קלה ונוחה של הקהל. המרכז ממוקם בצמוד למסוף התחבורה הציבורית באזור – יתרון גדול עבור משפחות חרדיות שאין ברשותן כלי רכב. כמו כן, המתחם יכלול 500 מקומות חניה.

תמהיל העסקים ב"שדרה", הממוקמת בנקודת המפגש שבין שלוש השכונות החרדיות הענקיות ברמת בית שמש, צפוי להיות רחב ומגוון ולכלול את כל העסקים שהתושבים זקוקים להם – בנקים, מסעדות, מזון מהיר, רשתות מזון, חנויות הלבשה והנעלה, חנויות כלי בית ומתחמי פעילות לילדים.

תשואות חלומיות

שלא כמו ברוב המרכזים המסחריים הגדולים בישראל, הפרויקט מאפשר למשקיעים חיצוניים לרכוש חנויות במתחם, וליהנות מתשואות גבוהות במיוחד של נדל"ן מסחרי, הנעות בדרך כלל בין 8% ל-12%, לעומת 5%-2% המתקבלים מהשקעה בנדל"ן פרטי, כמו דירות להשכרה. המתחם ינוהל על יד חברת ניהול מובילה ועתיד ליהנות מקהל צרכנים גדול ונאמן, ולכן נחשב אטרקטיבי במיוחד עבור משקיעים.

חנויות רבות בפרויקט כבר נרכשו בידי משקיעים, בעלי חנויות וזכיינים – עובדה המעידה על מודעות הרוכשים לפוטנציאל הרב הטמון באזור בית שמש, ובציבור החרדי המתגורר בו בפרט. בין הרוכשים נמצאים מותגים ידועים ואהובים בציבור החרדי וכן רשתות ארציות מובילות שיתאימו את החנויות בשדרה לקהל החרדי. המתחם צפוי למשוך אליו לקוחות דתיים וחרדיים מכל הארץ, כמו גם לקוחות חילוניים מהאזור.

גם חנויות קטנות

שטחי המסחר המוצעים למכירה בפרויקט מגוונים ומתאימים לכל חנות ותקציב – חלק מהחנויות הן בשטח של עשרות מטרים בודדים, כשמרבית החנויות הן בשטח של 50 עד 250 מ"ר, אך יש גם חנויות גדולות ששטחן מגיע ל-700 מ"ר. בשל הביקוש הגדול ניתן לקבל מימון בנקאי עבור מרבית הסכום. הפרויקט נהנה מליווי פיננסי של בנק הפועלים.

מעונינים לקבל פרטים על שיטחי המסחר התקשרו עכשיו בטלפון  0509693624

או השאירו פרטים טופס המצורף














     

     

    תגובה אחת ל: "איפה מומלץ להשקיע: דירה או נדל"ן מניב"

    1. כדאי לדעת כמה דברים
      א. 8%? תורידו מהמחיר הכולל 17% מעמ. (העסק מושכר ב1000 רווח נקי 830 שזה כבר לא 8% תשואה
      ב. משכנתא עד 50% בריבית גבוהה (7-10% לשנה במקום 3.5-5% לדירה)
      ג. מחירי נדלן לעסקים בארץ לא נמצא במגמת עלייה!!!
      ד. חודש ריק בעל השירה משלם ארנונה ודמי ניהול גבוהים
      ה. דמי ניהול על מי חל?
      ו. ההכנסה מהשכירות נחשבת כעסק (חובה לפתוח תיק במס הכנסה10% ביט"ל 10% ומעמ 17% וגם לשלם שזה כ35% מהרווח)

      מעיסוקיי בתחום אני כן ממליץ רק אחרי שיודעים יתרונות וחסרונות

    כתיבת תגובה