איפה עוד תמצאו כולל אברכים שהוקם על ידי ראש עיר?

בביתו של ראש עיריית בית שמש נערך השבוע מעמד סיום מסכת וציון שנה להקמת כולל ערב שהוקם על ידי ראש העיר משה אבוטבול. כל הדוברים העלו על נס את חשיבות לימוד התורה ושמחת לומדיה

במעמד הסיום. צילום: באדיבות המצלם

השבוע התקיים בביתו של ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, מייסד המרכז התורני 'ממזרח שמש' אירוע סיום מסכת לציון שנה להקמת כולל ערב בביהמ"ד 'עטרת יצחק'.

אברכי הכולל הסבו סביב שולחן ערוך כיד המלך בסעודה לכבודה של תורה. הרב ירון דשן, מגיד שיעור בביהמ"ד, עמד בדבריו על כך שיוסף הצדיק הוא היה אותו יוסף בכל המצבים, גם בזמן שפלותו ועבדותו וגם בזמן גדלותו, רוממותו ומעמדו הגדול, היה תמיד אותו יוסף הצדיק. "כך כל אברך צריך להיות בכל מצב ברוממות", אמר המג"ש והוסיף כי גם ראש העיר מתנהג אותו דבר בחסד וענווה לכל אחד ואחד תמיד בכל מצב.

ראש ישיבת פנמה ורב ק"ק 'היכל יוסף', הרב ינון רביב, סיפר שבשלושים לפטירתו של איש החסד אדמונד ספרא ז"ל, נערך לו מספד גדול בהשתתפות גדולי ישראל ואברכי כוללים וכולם דיברו בשבחו של הנפטר. אך הראשון לציון הגר"ע יוסף זצוק"ל, אמר בדבריו כי צריך ללמוד מכאן כמה כסף וממון הם הבל הבלים וכי כל זכותו של הנפטר היא בכך שתרם לבני תורה ומוסדות תורה ובכך זקף את קרנם וכבודם של בני התורה ואברכי הכוללים.

הרב פנחס בלויא ראש כולל 'קנין יוסף' ומגיד שיעור "הדף היומי" בביהמ"ד. עמד בדבריו על החיבור הנפשי של מי שלומד מסכת, שמתחבר ומתקשר עם המסכת קשר בל ינותק. הוא הביא מדברי רש"י שמי שלומד את התורה במסירות וביגיעה. התורה עצמה מבקשת מהקב"ה שיגלה לו טעמיה וסודותיה.

ראש הכולל, הרב שלמה גבאי, שהוא גם החברותא של ראש העיר, אמר כי הגמרא במסכת שבת מספרת שאביי עשה סיום מסכת לכל בני הישיבה מגודל שמחתו על-כך שבן תורה סיים מסכת. "כמו כן ראש העיר עושה סעודות סיום לבני תורה שמסיימים מסכתות, אם אלה "אברכי הכולל שלו" ואם זה לומדי שיעור 'הדף היומי'".

כתיבת תגובה