אישה אחת, שבעה ילדים ושלושה עסקים

באתי ללמד ונמצאתי למדה • זהבי היא רק בשנות השלושים המקודמות לחייה וכבר חולשת על משפחה גדולה ושלושה עסקים שמפרנסים את ביתה בעוד בעלה שוקד על התורה כמה שיותר שעות ביממה. איך היא עושה את זה?

קריית בעלזא ירושלים. אילוסטרציה. צילום: אביר סולטן | פלאש 90

הפעם הואלתי בטובי להגיע אליה. הבנתי שקשה לה להגיע אלי אבל לא הבנתי עד כמה. כמה השקעה נדרשת מאישה צעירה אימא לשבעה בלי עין הרע, שהגדולה בת מצווה והקטן עדיין עולל, להגיע לקבל ייעוץ עסקי בגוש דן.

כשטיפסתי את ארבע הקומות ל"פנטהאוז" (מי ישמע, שני חדרי אירוח) הבנתי בפעם השנייה את המחויבות הרבה שיש לזהבי, זה שמה, כלפי העסק שלה. הפעם השלישית בה נחשפתי להשקעה הרבה שלה בעסק, הייתה כאשר תינוקה התעורר ודרש את שלו.

וכך מצאתי את עצמי בסיטואציה פסטורלית ואפילו קצת הזויה. אני, היא והתינוק בחדרון קטן המשמש דירת אירוח לחוצניקים שמגיעים לחצר האדמו"ר שלהם לחג או לחופשות, ימים טובים ושמחות בפגישת ייעוץ עסקית.

שלושה עסקים מפעילה זהבי בו זמנית. וכבר אמרה הגמרא "לעולם ישליש אדם מעותיו". אמנם במקרה שלה העסקים נעים פחות או יותר על אותו ציר. אבל ההשקעה שלה בפרנסת הבית בולטת במיוחד לנוכח העובדה שהיא בשנות השלושים המקודמות לחייה וכבר, אימא לשבעה שבעלה יושב ולומד תורה והיא מלהטטת בו זמנית בין ניקיון, סידור ולוח הזמנים של שתי יחידות האירוח שברשותה, מפעילה קונדיטוריה ביתית מוצלחת ומעסיקה סוכנות שטח לשיווק רשתי עליהן היא כמובן מקבלת עמלות.

לא. אל תטעו לרגע. היא לא עושה מיליונים. כל מודעת מילים במקומון העולה חמישים שקלים נידונה לגופה. כל מגנט פרסומי מחושב בהוצאות השוטפות. "בשביל מה את צריכה אותי", אני שואלת ברצינות אחרי שנחשפתי לעשייתה הרבה. "למדתי ממך יותר ממה שאני יכולה ללמד אותך", אני אומרת בכנות. "כן", ענתה לי במבוכה של ילדה. "אני צריכה שתעשי לי סדר".

סדר? יש לה מזה והרבה! אין ספק שניהול בית עם שבעה ילדים ושלושה עסקים במקביל, דורש כישורים רבים, זיכרון מופלא ויכולת אדמיניסטרציה בלתי רגילה. ועם כל זאת, הפוני (חצי פאה) מתחת לכובע המהודק הקטן שמכסה לה את העיניים מסתיר את החיוך הקטן והעייפות הגדולה.

האמת היא שזו הפעם הראשונה בה החלטתי שאני מעדיפה ללמוד ולא ללמד. הפעם אני זו שרוצה להבין איך היא עושה את זה? איך היא מספיקה משימות של שלושה אנשים בכוחותיה הדלים?

בטור הבא אספר מה למדתי מזהבי, ואיך יוצאים לתהליך שיווק בשלושה מישורים הממוקד בשלושת העסקים יחד.

כתיבת תגובה