איש עסקים חרדי עומד להפוך לבעל השליטה בחברת ויליפוד

חיים שלום שהחל את דרכו בחברת 'טעמן' המשווקת מוצרים בעיקר לציבור החרדי, עומד לפרוץ את תקרת הזכוכית אם יהפוך לבעל השליטה ביבואנית המזון המובילה בשוק הישראלי

איש העסקים החרדי שלום חיים, בעלי חברת שיווק המזון טעמן, צפוי להפוך לבעל השליטה בחברת המזון ויליפוד – אם העסקה לרכישת 55% ממניות חברת BGI תמורת 12 מיליון דולר תצא לפועל. BGI היא חברה ציבורית העומדת בראש פירמידת חברות שבבסיסה ויליפוד, כך לפי פרסום ב'גלובס'.

ויליפוד היא יבואנית המזון המובילה בשוק הישראלי. מגוון המוצרים אותם מייבאת החברה, מונה כיום כ-600 מוצרים שונים המיוצרים במיוחד עבור ויליפוד על-ידי כ-150 יצרנים שונים מהשורה הראשונה ברחבי העולם.

טעמן היא חברה שמייבאת, מייצרת ומשווקת מוצרי מזון כשרים למהדרין, ופונה כיום בעיקר לשוק החרדי. בין היתר היא משווקת שמן מסוגים שונים, דגני בוקר, ממרחים, שימורים, שוקולד וחטיפים. נוסף על כך מייצאת החברה את מוצריה  לכ–30 מדינות בעולם.

חיים שלום פרץ את גבולות שוק המזון בשנה שעברה, כשרכש באמצעות חברת "טעמן נדל"ן", את מתחם בית החולים "ביקור חולים" בירושלים מידי ארקדי גאידמק, תמורת 100 מיליון שקל.

חשוב לציין כי חברת BGI נמצאת כבר מספר חודשים בהשעיה ממסחר בבורסה בתל אביב, על רקע עיכוב בפרסום הדוחות הכספיים שלה, בשל אי–בהירות בנוגע לפיקדונות החברה וחברת הבת BSD בחו"ל, בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. לפני השעיית המסחר, שווי השוק שלה היה כ–15.5 מיליון שקל.

כתיבת תגובה