אלומיי קפיטל: ההכנסות ירדו בגלל ירידה בקרינת השמש

החברה שמשקיעה באנרגיות מתחדשות, דיווחה על הכנסותיה במחצית הראשונה של השנה. בין היתר דיווחה החברה על רישיון שקיבלה חברת בת שלה לייצור חשמל באמצעות אגירה שאובה בצוק מנרה

. צילום: Blazar SLU | שאטרסטוק

'אלומיי קפיטל', המשקיעה במיזמים שונים בתחומי האנרגיה המתחדשת בארץ ובחו"ל, פרסמה אתמול (א) את דוחותיה הכספיים לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה. הכנסות החברה בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-6.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-7.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי החברה, הירידה בהכנסות נבעה מרמות קרינה נמוכות יחסית במהלך המחצית הראשונה של השנה בהשוואה לרמות קרינה גבוהות, שאפיינו את המחצית הראשונה של שנת 2015. החברה, כאמור, משקיעה במיזמים של אנרגיה מתחדשת, וקרינת השמש משמעותית מאוד להכנסותיה.

החברה רשמה בגין אחזקותיה בתחנת הכח דוראד, רווח של כ-300 אלף דולר. גידול של כ-100% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-1.7 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ-2.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2015.

מאידך, רשמה החברה במחצית הראשונה רווח כולל של כ-100 אלף דולר בהשוואה להפסד כולל של כ-2.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה הזכירה בדוחותיה את העובדה שבאוגוסט האחרון, קיבלה חברת בת שלה (75%) ממשרד התשתיות רישיון מותנה לפרויקט האגירה השאובה בצוק מנרה. הרישיון המותנה מסדיר הקמת תחנת כוח לייצור חשמל בטכנולוגיה של אגירה שאובה בצוק מנרה בהספק של 340 מגוואט.

עוד דיווחה החברה כי חתמה בחודש הקודם הסכם אסטרטגי עם חברת 'לודן אנרגיה הולנד' להשקעה משותפת בפרויקטים בהולנד בתחום האנרגיה המתחדשת לייצור גז ירוק וחשמל בטכנולוגיה של ביוגז וגזיפיקציה. בהתאם להסכם תרכוש החברה לפחות 51% מכל פרויקט ולודן תהיה בעלת 49% הנותרים.

כתיבת תגובה