אלו מציאות שלו ואלו שהוא עשוי להפסיד

אל תחפשו מציאות. בזמן שחיפשתם את המציאה הבאה שתניב לכם רווח של 20 אלף שקל, הפסדתם 40 אלף. המציאוּת אינה סובבת סביב מציאוֹת. תתחילו להתקדם. שמחה אמזל בטור משעשע על מחפשי המציאות בנדל"ן

מחפשים מציאה? מפסידים תשואה. צילום : נתי שוחט / פלאש 90

אין ספק. המגזר החרדי יודע ומבין, חי, נושם וקונה נדל"ן. לכאורה נשמע מעולה. איפה הבעיה?

אני אגיד לכם. בממוצע, אני מדבר ביום עם עשרה לקוחות מהמגזר החרדי שמתעניינים בדירה להשקעה. לפחות אני לא משתעמם.

בסיום הפגישה (או הטלפון) תמיד יש משפט אחד קבוע שחוזר על עצמו: "אם תהיה לך 'מציאה' תעדכן אותי. אה?". נו, אז מה הבעיה עם זה. הבעיה היא שאני פוגש את אותם לקוחות אחרי חצי שנה והם עדיין שואלים אותי "נו, יש לך 'מציאה'?".

לו הייתה לי את היכולת לתפוס אותם ופשוט לצעוק להם לתוך האוזן "די לחפש את המציאה!", לא הייתה כל בעיה.

יש לנו נטייה להיות "מצליחנים", לדעת ולהרגיש שרכשנו דירה מתחת למחיר השוק. נפלא. אבל לא זו הדרך להיות "מצליחן".

למה?

אסביר לכם: מה זו מציאה? הנה 'מציאה' לדוגמה: מחיר השוק של הדירה – 500,000. הלקוח מחפש ב- 480,000. רווח נקי של 20,000 שקל. יפה, לא? אני האחרון שיזלזל ב-20,000 שקל. אבל אני גם הראשון שיודע להעריך 40,000 שקל. שימו לב! בששת החודשים בהם הלקוח חיפש את ה"מציאה", הוא הפסיד 60,000 שקל מעליית מחירי הדיור. עכשיו אתם מבינים מה מתסכל אותי?

אז בקשה לי אליכם: אל תהיו "אויבער חוכם" ותחפשו מציאות. בזמן הזה הייתם יכולים להרוויח כבר את עליית מחירי הדיור. אני לא אומר שצריך להיות פזיזים. צריך לבדוק, לשאול ולברר טוב טוב לפני שרוכשים דירה. אבל אני כן אומר, לא להיות אובססיביים ל"מציאות".

הציעו לך דירה? מעולה. לך, תברר. תשאל חברים, מכרים, משפחה ומתווכים. גילית שזה המחיר הממוצע ושיהיה לך קל להשכירה, יופי. תנסה לעשות קווטצ' קטן (כמו כל הפולנים) ו…תתקדם!

שמחה אמזל הוא מנכ"ל 'אמזל – אפיקי השקעה בנדל"ן'

 

5 תגובות ל: "אלו מציאות שלו ואלו שהוא עשוי להפסיד"

  1. מסכים איתך שמחה כמשקיע וכנדלניסט אני נתקל באנשים כאלו מידי יום הבעיה שאנשים לא מקצועים מוכרים להם לוקשים והם קונים ונופלים אבל שים לב לפעמים זה אנשים שאוהבים לדבר על נדל"ן כשמשעמם להם ולא באים לקנות כלל

  2. עוד אחד שמרגיש את עצמו

  3. גם אם הוא מרגיש את עצמו !!!!!!!!!!!! דבריו נכונים ביותר יש המון אנשים גם אם הם עוסקים בנדל"ן הרבה שנים הם עוקצים ואף אחד לא יודע אבל בסוף גנב לתליה

  4. כל מילה אמת ויציב. אני עובד עם המון לקוחות.וראיתי בעיניי את מחפשי המציאות למינהם שהפסידו עשרות אלפי שקלים רק מההמתנה למציאה.ל0 אחוס מעמ.למחיר למשתכן.ומה לא. בעוד אחרים רכשו דירות וכבר מכרו אותם ברווח יפה.

  5. מסכים עם כותב המאמר בכל מילה
    המציאות מאמתת את דבריו

כתיבת תגובה