אלעד מציגה: הסכם גג ראשון בלי נתניהו

בטקס החגיגי צפויים להשתתף שרי ממשלה, נציגי הציבור החרדי והדתי בכנסת, ראשי ערים ומאות ראשי ונציגי קהילות מכל רחבי הארץ

דרעי ופרוש באלעד - יעקב נחומי פלאש 90

פעמיים אחרי שראש הממשלה, בנימין נתניהו דחה ברגע האחרון את בואו לטקס חתימת הסכם הגג באלעד, החליטו בעיריה לחגוג את החתימה בלי ראש הממשלה. כך, מחר בשעות הצהריים צפוי להתקיים בעיר אלעד טקס חתימת הסכם הגג של עיריית אלעד עם משרדי האוצר והשיכון, במסגרתו ייבנו בעיר אלעד עוד כ-13 אלף יחידות דיור, לצד מיליוני מ"ר לתעסוקה ומסחר.

בטקס צפויים להשתתף שרי ממשלה, נציגי הציבור החרדי והדתי בכנסת, רבני העיר אלעד, ראשי ערים ומאות ראשי ונציגי קהילות מכל רחבי הארץ ומאלעד.

בשלב ראשון מדובר על כ-6,000 יחידות דיור שייבנו בתוך תחומי הקו הכחול של העיר אלעד, בעיקר בצפונה, וכן בשטח 'כפר ויקטוריה' בדרומה. כמו כן נכללת בהסכם הקמת אזורי מסחר ותעסוקה במשולש העסקים ממערב לעיר, צמוד לכביש 6, בהיקף של מיליוני מ"ר. מרכז שיעניק עוגן כלכלית יציבה לאלעד המתרחבת.

סך התקציב הכלול בהסכם הגג, שיוענק לעיר אלעד עבור שדרוג ושיקום העיר הקיימת, עומד על 236 מיליון ש"ח. מתוכם עשרות מיליונים עבור בניית מוסדות ציבור, מוסדות חינוך ועוד. כמו כן בתקציבים שיקום ושיפור התשתיות, סלילת והרחבת כבישים כדי לאפשר קליטת אלפי דיירים חדשים לעיר. כלל תקציב ההסכם מסתכם בכ-3.1 מיליארד ש"ח.  

במקביל, מקיימת ועדת הגבולות הגיאוגרפית בימים אלה מרתון דיונים, על מנת לאפשר סיפוח שטחים נוספים ממועצה אזורית חבל מודיעין, על מנת לאפשר את הפשרת שטח האש לבניה עבור העיר אלעד. מדובר על שטח שיאפשר בניית עוד כ-8000 יחידות דיור.

ראש העיר הרב ישראל פרוש, שעמל במשך מספר שנים על הסכם זה, אמר כי "זכינו בסייעתא דשמיא גדולה, ליצור היסטוריה, ולהביא פתרון ראוי ובהישג יד למצוקת הדיור הקשה בציבור החרדי והדתי. זהו יום בשורה שזכינו להביא לציבור. אני רוצה להודות לעמיתי, יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה חבר העירייה הרב אברהם שטרן, שעמל רבות בנושא אקוטי זה במקצועיות ובמסירות".

כתיבת תגובה