אלפי מפגינים חסמו את מכרה הנחושת הגדול ביותר בפרו

המפגינים טוענים שתנועת כלי הרכב הכבדים בכבישי האזור מסכנים את בטיחותם ודורשים את בואו של נשיא המדינה לאזור לאחר שאב לשלושה נורה למוות על ידי המשטרה. האם צפויה פגיעה בתעשיית האלקטרוניקה הבינלאומית?

רכב כבד במכרה נחושת. צילום: Andrey N Bannov | שאטרסטוק

לפני שבוע נורה על ידי שוטרים בפרו מפגין נגד פעילותו של מכרה נחושת. זהו מכרה בבעלות סינית הנחשב לאחד המכרות הגדולים בעולם לכריית נחושת שמהווה חומר גלם חשוב מאוד בתעשיית האלקטרוניקה.

מותו של המפגין, אב לשלושה, הלהיט את הרוחות ובמהלך השבוע האחרון נחסמה לחלוטין הגישה למכרה. אלפי אנשים יצאו לכבישים במטרה לחסום אותם בפני כלי הרכב של המכרה. לטענת מפגינים, הכבישים באזור המכרה הפכו מסוכנים כתוצאה מהשימוש שעושים בהם המשאיות של המכרה.

החברה הסינית, בעלת המכרה, טוענת כי חסימת הצירים המובילים אליו וממנו, פוגעים במוניטין שלה ומסכנים את קיומו. רק להמחשה, המכרה האמור שקיים בקושי שנה, ייצר ברבעון השלישי של השנה יותר מ-106 אלף טון נחושת. בחברה הביעו צער על מותו של המפגין אך לא הסבירו כיצד בכוונתם לשפר את בטיחות עוברי הדרך בקרבת המכרה.

המפגינים מצדם דורשים שנשיא פרו, פאבלו קוצ'ינסקי, בכבודו ובעצמו, יבוא לדבר עמם ואינם מוכנים להידבר עם הנהלת המכרה והמשטרה המקומית. עדיין לא ברור אם קוצ'ינסקי יגיע למקום. בכלי התקשורת בלימה טענו בסוף השבוע הקודם כי הנשיא מסרב להגיע למקום כאשר מתנהלת בו פעילות אלימה, אך הוא "פתוח לדבר עם המפגינים".

כתיבת תגובה