אל-על מדווחת על גידול בהפסד הנקי ועלייה במספר הנוסעים

אל-על רשמה ברבעון הראשון של השנה ירידה בהכנסות לצד גידול במספר הנוסעים ובתפוסת המטוסים. החברה תולה את הירידה בהכנסות והעלייה בהפסד בתחרות העזה שהביאה לירידה במחירי הכרטיסים

הכי בבית בעולם. אל-על. צילום: משה שי, פלאש 90

חברת התעופה הישראלית 'אל-על', פרסמה ביום חמישי האחרון את דוחותיה לרבעון הראשון של השנה. מהדוחות עולה כי ההכנסות ירדו, ההפסד גדל, מספר הנוסעים גדל אף הוא ותזרים המזומנים, כמו גם יתרתם, גדלו אף הם.

באל-על הסבירו כי את הירידה בהכנסות למרות העלייה במספר הנוסעים ניתן לתלות בירידת מחיריהם של כרטיסי הטיסה. החברה גם הצליחה להגדיל במעט את תפוסת מטוסיה שעמדה בשלושת החודשים הראשונים של השנה על 80% לעומת 79.5% בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות החברה עמדו ברבעון הראשון על 396.5 מיליון דולר לעומת הכנסות של 419.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי שרשמה החברה עמד ברבעון הקודם על 21.4 מיליון דולר לעומת הפסד של 16 מיליון דולר בשנה הקודמת. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-71.6 מיליון דולר לעומת 59.2 מיליון דולר ב-2015. יתרת המזומנים גדלה אף היא ועלתה ל-201.5 מיליון דולר, לעומת יתרה של 143 מיליון בסוף הרבעון המקביל אשתקד.

יחד עם זאת חלה עלייה של עשרה אחוזים במספר הנוסעים. מתחילת ינואר ועד סוף מרץ טסו באל-על 1.05 מיליון נוסעים, לעומת 957 אלף ברבעון המקביל. שיעורי התפוסה עלו כאמור במחצית האחוז. למרות הגידול רשמה החברה ירידה בהכנסות.

באל-על אמרו כי "החברה המשיכה להתמודד בהצלחה במהלך הרבעון עם התחרות המתעצמת, שבאה לידי ביטוי בגידול של 8% בתנועה בנתב"ג. בעוד שאל-על כאמור הגדילה את תנועת הנוסעים שלה בכ-10%, השיגה נתח שוק של 36% ושיעור תפוסה גבוה של כ-80%. למרות כל הפרמטרים החיוביים הללו, הכנסות החברה קטנו כתוצאה מירידה משמעותית במחירי כרטיסי הטיסה, על רקע התחרות והירידה במחירי הנפט שירדו ברבעון האחרון בשיעור של כ-37% ביחס לרבעון הראשון אשתקד, דבר שהביא להפחתת הוצאות החברה בכ- 35 מיליון דולר, לאחר הוצאות גידור".

דוד מימון, מנכ"ל אל-על, רמז כי לחילוקי הדעות עם הטייסים אודות השכר ותנאי העבודה, יש השפעה על תוצאות החברה, ואמר עם פרסום הדוחות כי "תוצאות הרבעון הראשון הושפעו לא רק מעונת החורף שנחשבת לחלשה יחסית ומכך שפסח ישפיע על הרבעון השני, אלא גם כתוצאה מהגידול בהוצאות החברה בשל שיבושים באיוש טיסות. אנו ממשיכים כל העת במשא ומתן עם נציגות הטייסים על מנת לאפשר לחברה להפנות את כל מאמציה להתמודדות עם התחרות הגוברת בענף התעופה".

באל-על אמרו כי הם ממשיכים להיערך לקליטת המטוסים החדשים, ה"דרימליינר". סמנ"כלית הכספים של החברה, דגנית פלטי, אמרה: "במהלך הרבעון הצטיידה החברה בשלושה מטוסים חדשים צרי גוף מסוג 737-900, אשר מומנו בהלוואות ארוכות טווח מבנקים ישראלים, שממשיכים להביע אמון בחוסנה של החברה ובתוכניות הצמיחה שלה. יתרות המזומנים הגבוהות של החברה מהוות בסיס איתן להמשך תוכנית התרחבות של החברה".

כתיבת תגובה