אל תהיו פרייארים! זה הכסף של הילדים שלכם

מי שמנסה להלחיץ אתכם למהר ולהודיע לביטוח הלאומי היכן להפקיד את כספי החיסכון של הילדים שלכם, רוצה שלא תחשבו יותר מדי. אבל המדינה נתנה לכם כמעט שישה חודשים להחליט. קחו את הזמן. שום דבר לא בוער

קחו את הזמן. אילוסטרציה: Brian A Jackson | שאטרסטוק

שום דבר לא בוער. אל תמהרו להעביר את כספי החיסכון של הילדים שלכם לאף גוף. לא לחינם העניקה לכם המדינה כחצי שנה על מנת לקבל את ההחלטה. המועד האחרון לבחירת מסלול השקעה בו יתנהלו כספי הילדים, הוא אסרו חג השבועות. יש עוד הרבה זמן. אל תתפתו לפרסומות. בדקו את התשואות ואת העובדות.

הנה עובדה שאולי לא ידעתם. אם תבחרו עכשיו להשקיע את כספי הילדים בתכנית חסכון באחד הבנקים שבהסדר, תגלו שלא ניתן לצאת ממנה עד סוף תקופת החיסכון. זה יכול להיות גם שמונה עשרה שנה, אם הילד שלכם נולד זה עתה.

בנק הפועלים הבטיח כי מי שיפקיד ל-18 שנה יקבל ארבע אחוז ריבית שנתית. תשואה גבוהה ללא ספק. אבל לפני שאתם רצים לחתום שם, קראו את האותיות הקטנות. האם הבנק מתחייב שזו תהיה הריבית גם בעוד כמה שנים או ששמורה לו הזכות לשנות אותה מעת לעת?

שאלו את עצמכם מדוע מוכן הבנק להעניק לכם ריבית כזו כאשר הריבית במשק אפסית. התשובה ברורה: הבנק משקיע לעתיד. ילד כזה, כאשר יגדל, יעדיף ככל הנראה לפתוח חשבון בבנק שניהל את הכספים שלו לכל אורך הדרך.

אבל ישנה שאלה הרבה יותר קריטית וחשובה. מה יקרה אם האינפלציה תזנק (זו לא שאלה של אם, אלא של מתי) והריבית תעלה בעקבותיה. פתאום תגלו שארבעה אחוזים הם מעט מדי לנוכח תוכניות חיסכון אחרות בבנקים. פתאום תגלו שערך הכסף עליו בניתם את עתיד ילדיכם – יורד.

בנוסף, עומדות לרשותכן המון אפשרויות בחירה. שמונה קופות גמל ושבע תוכניות חיסכון. בכל אחת מקופות הגמל ישנם מספר מסלולים ולפחות מסלול כשר אחד. למה למהר? קחו את הזמן. המתינו לדוחות שנת הכספים ובדקו איזו חברה הצליחה לייצר תשואות טובות יותר בקופות הגמל שלה, השנה ובחמש השנים הקודמות. רק אז קבלו את ההחלטה.

מי שמנסה ליצור תחושת דחיפות, רוצה שלא תחשבו יותר מדי. אבל המדינה נותנת לכם את האפשרות להתלבט. תיהנו ממנה. תתלבטו. מדובר בהחלטה לטווח ארוך שיש לה משקל על הכסף עמו יחלו הילדים שלכם את החיים. זה אולי חמישים שקל בחודש, אבל בשוק ההון יודעים שהסכום פחות חשוב מהזמן. הזמן מאוד קריטי ביצירת תשואות. למה שלא תיקחו את הזמן ותעשו שיעורי בית לפני שתמהרו להחליט מהי הקופה המשתלמת ביותר עבור הילדים שלכם?

כתיבת תגובה