"ללא בנייה במעלה אדומים ובירושלים, הן יהפכו לבתי אבות"

בדיון שנערך על תוכנית מועצת יש"ע לפיתוח יישובי יו"ש, אמר ראש עיריית אריאל, אלי שבירו: "תוספת של 100,000 יחידות דיור במרחב שמאלפי מנשה ועד מודיעין עילית, זה פוטנציאל להורדת מחירים"

הבניה בהתנחלויות . צילום : יניב נדב | פלאש 90

כל המרחב שמאבני חפץ, אורנית, נילי, נעלה, גוש חלמיש, טלמונים, מכפר סבא עד נתב"ג, חיוני לקיום החיים בגוש דן. ליישב את המרחב הזה, נותן פתרון בטחוני אסטרטגי", אמר שר הבינוי והשיכון יואב גלנט בוועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם, בדיון על תוכנית מועצת יש"ע לפיתוח יישובי יו"ש, לציון יובל למלחמת ששת הימים וההתיישבות ביו"ש.

עוד אמר שר השיכון יואב גלנט: "על הגבעות של אבני חפץ וצופים שמעל קלקיליה ישבו ירדנים עד 67'. המרחק משם לחוף הוא 16 ק"מ, 10 מייל. קצת צפון מזרחה משם העירקים הגיעו במלחמת השחרור. הקו הדרומי, ממרחב מדבר יהודה עד סנסנה מנתק בין חברון, יאטה, דורה, לבין ההיאחזות הבדואית בנגב. משם ועד דימונה והמכתשים, בכל השטח יש התפרעות של אוכלוסייה בדואית שמתכוונת להשתלט על השטח ולעשות בו כרצונה. כל תושב בנגב במזרחי נשוי ל-4 נשים מהר חברון ומקבל ביטוח לאומי. אני בעד לדאוג להם אבל שימלאו גם את החובות שלהם כאזרחים. היישוב לאורך דרום הר חברון חיוני. צריך לעשות מעשה".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: "עיר שלא מתקדמת הולכת אחורה. אם אין בנייה במעלה אדומים ובירושלים, הן יהפכו לבתי אבות. צריך לחזק את ראש הממשלה, להתקדם קדימה. בסוף אנו נמדדים לפי מעשים, ובמבחן התוצאה הבנייה היא כישלון חרוץ שלנו. אני קורא לראש הממשלה לעשות מעשה ציוני מספר אחת ולתת ליהודים לבנות את ארץ ישראל. לא יכול להיות שלא מצליחים לבנות איפה שגרים שם. מישהו קם בבוקר וסופר כמה בתים נבנו או לא. זה העיסוק שלהם, לבדוק אולי מישהו בנה משהו. בקצב הזה לא היינו בונים מדינה. לא לבנות זה סוג של גירוש. ילד שגדל במקום מסוים ואתה לא מאפשר לו לגור שם בבגרותו, אתה מוציא אותו מהמקום. למה אנחנו מצפים? שבוז'י או אראל מרגלית יבנו? אם אנחנו לא נבנה, מי יבנה? זה לא עולה למדינה כסף, רק מכניס כסף".

ראש עיריית אריאל, אלי שבירו: "תוספת של 100,000 יחידות דיור במרחב שמאלפי מנשה ועד מודיעין עילית, זה פוטנציאל להורדת מחירים. זמינות ומחיר טוב הם פתרון למי שרוצה לגור בגוש דן. אנו מציעים גוש דן חדש, שיש בו 8 פארקי תעשייה, אוניברסיטה ומכללה".

ח"כ איתן ברושי: "עוד מעט נחשוב שבשביל זה יצאנו למלחמת ששת הימים. אתה מוכיח שהאוכלוסייה היא של משפרי דיור, שממשיכים להתבסס על התעסוקה בגוש דן. דווקא הבקעה וצפון ים המלח, ורמת הגולן שהייתה ריקה והיום גם אין למי לתת אותה, שם צריך לתמוך בהתיישבות". יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: "עוד מעט נחשוב שבשביל זה יצאנו למלחמת ששת הימים".

כתיבת תגובה